A peresztrojka mostohagyermeke - Moszkvics 2141S (Aleko) veteránteszt

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
171 mm-es hasmagasságával a hepehupás földutaktól sem riad meg, e téren a régi Moszkvicsok örökségét viszi tovább
Vágólapra másolva!
Gorbacsov vezényletével elkezdődött a csőd szélére került Szovjetunió megreformálási kísérlete, amikor hosszas vajúdás után megszületett a Moszkvics régóta várt ferdehátú, elsőkerék-hajtású modellje. Ám mire igazán felfutott volna a gyártása, jött a rendszerváltás és vele a sok új vagy használt nyugati autó, ráadásul a nagyobb támogatással kifejlesztett Lada Samarával is meg kellett küzdenie. Kipróbáltuk a mára ritkaságszámba menő Aleko egyik szépen megőrzött, keveset futott példányát.
Vágólapra másolva!

Abszurd piaci viszonyokat eredményezett a nyolcvanas évekre a hiánygazdaság a KGST-ben: míg a szocialista országok polgáraira több éves várólistával is rá lehetett sózni az elavult modelleket, exportra már alkalmatlanok voltak, és így devizabevételt sem termeltek. Így idővel a politikai vezetésnek is érdekében állt a modernizálás, amit az NDK-ban a régi kasztnikba beépített négyütemű motorokkal (Trabant 1.1 és Wartburg 1.3) kívántak letudni, másutt műanyag lökhárítós frissítésekkel próbáltak elodázni, de a nyugati rendeket látva világosan látszott, hogy új koncepcióra van szükség.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Ez lett a szocialista hatchback, vagyis a jól variálható, ferdehátú KGST-autó. Voltak ugyan a műfajnak előfutárai, mint például a lengyel Polonez vagy a szovjet IZS 2125, de ezek nem igazán jutottak el Magyarországra, és a műfaj igazi divatját az „újhullámos" fronthajtású típusok hozták el. Ilyenek nyugdíjazták a farmotoros Škodákat (Favorit) és Zaporozseceket (Tavria), Romániában licenc alapján gyártásba vették a kétes minőségű Oltcitet, ugyanakkor a béketábor legnagyobb sztárja kétségtelenül a Lada Samara volt. Megannyi ígértes modell, ám sokuk sikerét keresztülhúzta a rendszerváltás.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Így volt ezzel cikkünk főszereplője, a Moszkvics 2141, ismertebb nevén Aleko is. A moszkvai mérnökök már a '80-as évek elejére készen álltak a klasszikus, hátsókerék-hajtású, lépcsőshátú 2140-es utódjának szánt modell prototípusával (sőt, már a '70-esévekben készítettek ígéretes kísérleti modelleket), de a szovjet autóipari minisztérium közbeszólt, és leállította a fejlesztéseket. Ezzel egy időben a politikai vezetés egy fronthajtású, az Év autójának is megválasztott Simca 1307-hez hasonló típus megtervezését rendelte el – az efféle „tanulmányozásnak" már voltak szovjet hagyományai.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Nagy lépés a 2140-hez képest, apró szépséghibával

Újabb két év telt el, mire 1986-ra elkészült az új modell, tetszetős, bár kissé korábbi divatot tükröző, ötajtós ferdehátú karosszériával. Az Aleko név a gyáréból (oroszul rövidítve AZLK) származik: Auto Lenin Komszomol. Tengelytávjában 20, szélességében pedig 14 cm-rel (!) múlta felül elődjét, és a csomagtere is tágasra sikeredett (470 liter), ezzel méretében a több anyagi ráfordítással és részben Porsche-segítséggel fejlesztett Samara fölé nőtt. Deformálódó kormányoszloppal javították a
passzív biztonságát, és a MacPherson első felfüggesztés is komoly előrelépésnek számított.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Francia mérnökök is dolgoztak a karosszéria aerodinamikai kialakításán, ám modern erőforrások fejlesztésére már nem futotta, így jobb híján az ősrégi, még a Moszkvics 412-höz kifejlesztett 1500-as motort építették be (73 lóerő). Méghozzá hosszában – ilyesmit akkoriban főleg a Daciánál láthattunk,

és a helyhiány miatt a hűtőt oldalra tolva, a bal fényszóró mögött lehetett csak elhelyezni.

Alternatívaként a Lada 2106 szintén nem túl fiatal, 1600-as négyhengeresét is kínálták (78 lóerővel); természetesen ezt is karburátorral etették, az ötfokozatú váltó viszont mindkét kivitelnél szériafelszerelés volt.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Később megjelent a frissített Nivából átvett 1,7-es (85 LE) motor, a Moszkvics saját tervezésű 1,8-asát viszont a presztrojka, majd a Szovjetunió 1991-es összeomlása után már nem tudták tovább vinni, és a nyugati lincenctárgyalások is zátonyra futottak. Nagy előrelépés volt viszont, hogy a Fordtól viszonylag kedvező áron be tudtak szerezni 1,6-os szívódízel motorokat, melyek 60 lóereje kevésnek tűnt ugyan az Aleko tömegéhez, de a gyakorlatban elég rugalmas volt, és 7 litert fogyasztott. Ezeket csak az exportpiacokon forgalmazták, a tervezett egyterű Arbat prototípus pedig nem került gyártásba.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Csődbe ment a gyár, de tavaly feltámadt a márkanév

Korábbi hagyományokat folytatva Bulgáriában is gyártották az Alekókat (31 ezer példányban), a moszkvai AZLK anyacégnél azonban egyre szaporodtak a problémák: a posztszovjet időkben egyre több lett a minőségi panasz, romlott a korrózióvédelem, és az összeszerelés eleve nem magas színvonala is sokat esett. Érdekes fintora a sorsnak, hogy a mindvégig népszerűbb Samara riválisát Franciaországban és az NSZK-ban Lada Aleko néven futott árulták évig. Sosem készült belőle kombi, a pickup változat viszont megérte a sorozatgyártást, és különféle emelt felépítményűek is készültek.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

1997-ben a lépcsőshátú karosszéria is megjelent a ráncfelvarrott, 2142-es sorozattal, illeve végre néhány Renault-féle benzimotor és pár furcsa név is: az ötajtós a Szvatogor, illetve Jurij Dolgurki feliratot kapta, a bizarr nyújtott limuzin kivitelek pedig Vlagyimir Hercegként futottak.

Még grotesztkebb jelenség volt a luxusmodellnek szánt Ivan Kalita, illetve az abból faragott kupészerűség (Duett),

nem csoda, hogy a termelés meredeken zuhant a Jelcin-korszak utolsó éveire. Végül a FÁK piacain is tengődött a márka, az üzemből 2001-ben már maffiamódszerekkel loptak mindent, félkész autók sorakoztak az udvaron.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Ekkor leállt az Alekók gyártása, de maga az AZLK csak 2005-ben jelentett csődöt. Érdekes fordulat a történetben, hogy miután az ukrán háború miatt a Renault kivonult és átadta moszkvai üzemét, feltámasztották a Moszkvics márkanevet - kínai autókra címkézve. Persze ezeknek semmi közük az 2141-es Alekóhoz, amely egy időben nálunk is kapható volt, bár a Merkúr csak 1989-ben vette fel a kínálatba. Később a Bertinus Kft. forgalmazta (dízelmotorral és pickupként is), az egyik legolcsóbb új autónak számított, de kétes minőségben és tudással - akkor már a Swift és az Astra volt a sláger.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Új berendezésű utastér, régi szólamok a motorháztető alól

Tesztautónk teljesen eredeti és elég késői modell, 1992-es, a sokak szerint kívánatosabb 1,6-os Lada motorral. Pécsről érkezett mostani tulajdonosához, a képeken látható hamvas állapotban, semmit sem kellett javítani vagy cserélni rajta, már csak emiatt is igazi kuriúzum. Elöl és hátul is meglepően tágas, már-már nyugatias hangulatú az utastér, de minden részletében a '80-as éveket idézi. Nagyok és kényelmesek a puha ülések, és a jókora, AZLK feliratú kormány tapintása is kellemes. Szélesen nyílnak és csendesen csukódnak az ajtók, a csomagtartó is tágas, de magas peremen át lehet csak pakolni.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Ismerős lehet a hang a ladásoknak: mély és kissé morgós; a motor néhány részletén módosítottak, részben azért, mert itt az első kerekeket hajtja. Szempont volt a fogyasztáscsökkentés is, emiatt a rövid, de lötyögős és pontatlan karral kapcsolható váltó összes fokozatának túlságosan hosszú az áttételezése, ami egyáltalán nem illik a motor karakteréhez. Így a gyorsulás és a rugalmasság is gyenge (a Moszkvics-motor még letargikusabb), és míg a hosszú ötödik miatt 120 km/h-nál egész elfogadható a zajszint, a 130-as tempó már más világ: a motor üvölt, a szél és a gördülés is hangos.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Volt belőle dízel is, de nem érte el a Samara sikerét

Korabeli beszámolók szerint a Ford-dízelmotorral egész kellemes volt az Aleko, ilyen kivitelt amúgy mifelénk egyetlen más posztszocialista autóból sem kínáltak (a Škodánál is csak a Favorit-utód Felicia kapott gázolajos VW-blokkot). Természetesen az Aleko kormánya szervórásegítés nélküli, viszont már fogasléces - így egész pontos -, és közepesen nehéz forgatni: menet közben nincs vele gond, parkolsnál meg kell markolni. Kifejezetten puha hangolású, és így jól viseli a rossz utakat a futómú,

viszont emiatt billeg és bólogat a karosszéria, az orrnehéz 2141-es tempós kanyarban alulkormányzott.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Hiába korának megfelelő felépítésű, résegítős és elöl tárcsás a fékrendszer, hatékonyság, illetve adagolhatóság terén sem meggyőző. Összességében, bár tágasabb és kényelmesebb rugózású az Aleko, mint a Lada Samara, sok tulajdonságában elmarad tőle, legnagyobb problémája a korszerű motor hiánya volt. De nem is ez, hanem a gyenge korrózió elleni védelem vitte sírba a hazai állomány zömét, illetve olcsósága miatt szinte mindet elhasználták. A kevés fennmaradt megkímélt darab már gyűjtők garázsaiban pihen; aki a korszak hangulatára vágyik, sokkal könnyebben talál eladó Samarát.

Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt
Moszkvics Aleko 2141S (1992) veteránteszt

Műszaki adatok - Moszkvics 2141S (1992)

Motor: OHC-vezérlésű, soros négyhengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 1569 cm3. Furat x löket: 79,0 x 80,0 mm. Kompresszióviszony: 8,5:1. Teljesítmény: 78 LE, 5400/perc fordulaton. Nyomaték: 117 Nm, 3000/perc fordulaton.

Erőátvitel: ötfokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl MacPherson kanyarstabilizátorral, hátul merevtengely. Elöl-hátul csavarrugók és hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek rásegítővel.

Felépítmény: ötajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria. Hosszúság x szélesség x magasság: 4350 x 1690 x 1400 mm. Tengelytáv: 2580 mm. Csomagtartó: 470-1270 l. Tank: 55 l. Saját tömeg: 1070 kg.

Végsebesség: 155 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 15,7 s.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil januári számában: