Megérkezett a Volvo első buszlimuzinja, de akad vele egy komoly bökkenő

Volvo EM90
Vágólapra másolva!
A hatüléses, szupertágas, luxuskivitelű EM90 zseniálisan néz ki kívül-belül, de egyelőre úgy fest, hogy Európában nem lesz kapható. Persze a konkurens Mercedes-Benz és Lexus minibusz sikereit látva nem kizárt, hogy megváltoztatja döntését a svéd-kínai gyártó, ráadásul az újdonság elektromos hajtásával itt is szalonképes lenne.
Vágólapra másolva!
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

Az EM90 névre keresztelt, tisztán elektromos hajtású egyterű (más értelmezésben luxus minibusz) lényegében nem más, mint egy Zeekr 009 álruhában, ami azért lehetséges, mert

a Zeekr és a Volvo is a kínai Geely konszernhez tartozik.

Várhatóan alig különböznek a külső méretei a testvéreknek, így érdemes tudni, hogy a 009-es 5209 mm hosszú, 2024 mm széles és 1867 mm magas, tengelytávja pedig 3205 mm.

Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

A Volvo első buszlimuzinja hátsókerék-meghajtással és 272 lóerős villanymotorral kerül forgalomba,

a gyorsulása 8,3 másodperc 0-ról 100 km/órára.

Még nem tudni, hogy az EM90-et a Zeekr 009 összkerék-meghajtású, dupla motoros, 544 lóerős hajtásláncával is kínálni fogják-e. A 4,5 másodperces gyorsulású csúcsverzió jelenleg a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású minibuszának számít, a Volvónak kevés modellje van jelenleg, ami ennél fürgébb.

Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

A gigantikus méretű,

116 kWh kapacitású akkumulátorral

az EM90 hatótávolsága a kínai CLTC vezetési ciklus szerint 738 km, de az eltérő mérési szabványok miatt a nálunk használt WLTP szerint ez 10-20%-kal kisebb lenne. Alapáron jár a kétirányú töltés, ami lehetővé teszi, hogy a svéd busz az akkumulátorát áramforrásként használja más elektromos autók töltésére vagy készülékek működtetésére.

Úgy tervezték meg a három üléssoros, 2+2+2 elrendezésű belsőt, hogy olyan legyen, mint egy kerekeken guruló mobil iroda. A középső sorban található fotelek nemcsak elektromosan dönthetők, fűthetők és szellőztethetők, hanem összecsukható tálcákkal is fel vannak szerelve.

Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

A szórakozáshoz vagy üzleti videókonferenciákhoz

a tetőből egy 15,6 colos képernyő hajlik le,

amely csak az egyike a sok multifunkciós kijelzőnek és intelligens felületnek, amelyek rendelkezésre állnak.

Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

Egy gomb megnyomásával vagy a hangasszisztenshez intézett szóbeli paranccsal könnyedén átalakítható a belső tér filmszínházzá, tárgyalóteremmé vagy hálószobává; ekkor a képernyők, az ülések, az ablakok, a légkondicionáló és a világítás beállítása mind-mind ennek megfelelően módosul.

Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90
Volvo EM90

Egyelőre csak Kínában lesz kapható a Volvo EM90, a kiszállítások várhatóan hamarosan megkezdődnek. 818 000 jüanról indul az árlista, ami

körülbelül 40 millió forintnak felel meg.

A svédek jelenleg vizsgálják, hogy a világ mely részein lenne-e kereslet a buszlimuzinra. Nemrég a Lexus okozott meglepetést azzal, hogy a hibrid luxus-minibusza, az LM forgalmazását megkezdte Európában, és nem sokkal utána a Mercedes-Benz V-osztály frissített változata is megérkezett.