Fellélegezhetnek az autógyártók, enyhítettek az Euro 7-es kibocsátási szabályokon

dízel autó, kibocsátási teszt
A hose for an emission test is fixed in the exhaust pipe of a Volkswagen Golf 2,0 litre diesel car at the Technical Inspection Agency in Ludwigsburg, southwestern Germany, on August 7, 2017. Suspicions of cheating have fallen on Volkswagen and other firms in the German car industry, such as Mercedes-Benz maker Daimler, BMW and VW's luxury subsidiaries Audi and Porsche. German weekly magazine "Der Spiegel" in July 2017 published details of a VW letter to the German and European competition authorities, which it said showed auto giants had been working together on technology, suppliers, costs, sales and markets since the 1990s. / AFP PHOTO / THOMAS KIENZLE
Vágólapra másolva!
A személyautóknál 2030-ig nem kell csökkenteni a motorok kibocsátását az Euro 6-hoz képest, de a buszoknál és a teherautóknál igen.
Vágólapra másolva!
Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Az Európai Parlament (EP) plenáris ülése csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok, az úgynevezett Euro 7 felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját. Ennek értelmében a személygépkocsik esetében a szigorúbb Euro 7-es kibocsátási értékeket

2025 helyett csak 2030-tól alkalmazzák,

addig pedig az Euro 6-os normák maradnak hatályban. Viszont szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására. A könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján.

Ami újdonság, hogy az Euro 7-es rendelettervezet

intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése,

valamint az akkumulátorok élettartamának növelésére. Az EP nemsokára megkezdi a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges tartalmáról.

Az Euro 7 felülvizsgálata jó hír az autógyártók számára, akik közül sokan hangosan ellenezték az eredeti szabályokat, azt állítva, hogy az autókba olyan drága kipufogógáz-tisztító berendezéseket kell miatta beépíteni, amelyek több ezer euróval növelnék az új járművek árát. Véleményük szerint az árnövekedés teljesen eltörölhette volna a kisautók piacát, miközben lassíthatta volna az elektromos átállást is.