Brüsszelben óriási, soha nem látott változás készül a jogosítványoknál, egy vagyonba kerülhet mindenkinek

jogosítvány vezetői engedély nyomda elalvás veszélyei kormány mögött
Budapest, 2012. március 9. Új grafikájú, Magyarország feliratú vezetői engedélyek a Pénzjegynyomdában. MTI Fotó: Pénzjegynyomda
Vágólapra másolva!
Az Európai Parlament elé került egy tervezet arról, hogy a B kategóriás jogosítványt B és B+ kategóriákra osszák fel. Ez számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentene.
Vágólapra másolva!

Radikális EU-s változás jöhet a jogosítványoknál:

a B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától az jelentené, hogy az autósoknak két jogosítványt kellene megszerezniük dupla költséggel

- írta az Index.

Az új szabályok szerint a következő korlátozások vonatkoznának a sima B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezőkre:

  • az autópályákon 110 km/h lenne a megengedett legnagyobb sebesség;
  • a vezethető gépjárművek súlya nem haladhatja meg az 1,8 tonnát;
  • az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetése csak B+ jogosítvánnyal lenne engedélyezett.

Az érdekképviseletek szerint ez azt jelenti, hogy

az elektromos autók (amelyek az akkumulátor miatt sokszor 1,8 tonna feletti súlyúak), valamint a nagyobb személyautók és kisteherautók jelenlegi vezetőinek többsége rászorulna arra, hogy hozzájusson az új kategóriájú vezetői engedélyhez.

A B+ vezetői engedély megszerzéséhez szükséges további képzés és vizsga pénzügyi, adminisztratív és gyakorlati terhet róna a jelenlegi hivatásos járművezetők és üzemeltetők számára, akiknek ráadásul megfelelő átképzésre lenne szükségük.

A közúti fuvarozók és az európai autógyártók képviselői – köztük az IRU, az FIA Region I és az ACEA – már bejelentették, hogy határozottan ellenzik az uniós tervet.