Újra gyárt Wankel-motoros autót a Mazda

Mazda MX-30 R-EV Wankel
Vágólapra másolva!
Igaz, az MX-30 R-EV-ben a forgótárcsás benzinmotor csak az áramfejlesztésért felel.
Vágólapra másolva!
Kiderült, miért volt annyi hely az elektromos MX-30 orrában: már a kezdetektől tudták, hogy egy Wankel-motort is terveznek bele Forrás: Mazda

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első sorozatgyártású Wankel-motoros modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. A hirosimai gyártó eddigi történe során összesen több mint

1,99 millió bolygódugattyús motoros járművet gyártott.

Kívülről ugyanúgy néz ki, mint a tisztán elektromos Forrás: Mazda

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV-ben a kompakt, könnyű belső égésű motor egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további teljesítményt biztosít, de

az első kerekeket mindig az elektromos motor hajtja.

Korábban nagy olajfogyasztásáról és gyenge megbízhatóságáról volt hírhedt a Wankel, de remélhetőleg azóta megoldotta a Mazda a tömítési problémákat Forrás: Mazda

Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez,

a Wankel-motor szükség esetén tovább növeli a hatótávot.

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt.

A kicsi és finom járású Wankel-motor ideális választás egy hatótávnövelős villanyautóba, mert itt csak állandó fordulatszámon kell üzemelnie Forrás: Mazda

Az eredeti MX-30-at 2020-ban vezették be a Mazda első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos modelljeként. Bár kivitelezése, vezethetősége és formavilága tetszést aratott, azonban

sok kritikát kapott a mindössze 200 km-es hatótávja (WLTP) miatt.

Erra a problémára nyújt most megoldást az új, hatótávnövelős R-EV változat, amely várhatóan drágább lesz, mint a 13,5 millió forintba kerülő tisztán elektromos.