Kiszivárgott képeken az új Mini, a formájával nehéz lesz megbarátkozni

Mini
Vágólapra másolva!
Egyelőre csak az elektromos változat látható, de a benzines is majdnem ugyanígy fog kinézni.
Vágólapra másolva!
Az orr-részen alig mertek változtatni, de kevesebb lett a krómdísz Forrás: Mini

Csak jövő tavasszal kerül a kereskedésekbe, de valószínűleg már a jövő heti Sanghaji Autószalonon bemutatkozik hivatalosan az új, negyedik generációs Mini. Annál is inkább, mert

a tisztán elektromos hajtású változatát Kínában fogják gyártani egy új platformra,

amelyet a BMW és a Great Wall vegyesvállalata, a Spotlight Automotive fejlesztett ki a kisautó számára.

Szokatlan a hátsó lámpák formája, ez a legjelentősebb változás 2000, az első BMW-Mini megjelenése óta Forrás: Mini

Érdekesség, hogy a két hónappal később, 2024 nyarán érkező benzines változatok továbbra is Angliában, Oxfordban készülnek majd, de még a régi padlólemezre, viszont a külső dizájn nagyjából megegyezik majd az elektromos és a nem elektromos modelleken.

A benzines Mini modellváltása inkább egy erős ráncfelvarrásnak tekinthető,

maga a platform és az 1,5, valamint 2,0 literes turbómotorjai is az elődben szolgált egységek továbbfejlesztései.

Hosszabb a tengelytáv, de a teljes hossz marad 3,8 méter körüli Forrás: Mini

Szemből nézve alig változott a forma az előző Minikhez képest,

a nagy újdonság a hátsó lámpa legyező-trapéz formája,

ami elég megosztóra sikerült. Alaposabban megnézve még számos apró különbségre derül fény, például rövidebbek lettek a túlnyúlások, eltűntek a fényezetlen műanyag betétek a kerékjáratokról, és a krómgyűrűk a fényszórók mellől, újak a kilincsek, és a motorháztető többé már nem kagyló formájú, mivel a hűtőmaszk nem a része. Szélesebbek a nyomtávok és hosszabb lett a tengelytáv, ami még jobb útfekvést ígér, mint az előd esetében.

Szokni kell a hátulnézetet Forrás: Mini

Várhatóan a Cooper E jelzésű alap villanyváltozat 184 lóerős, 40 kWh-s akkuval szerelt elektromos hajtásláncot kap majd, lesz azonban egy erősebb Cooper SE verzió is kb. 220 lóerős, és egy John Cooper Works E verzió is kb. 250 lóerős teljesítménnyel, utóbbiak nagyobb kapacitású, 54 kWh-s akkut kapnak, amivel a hatótávjuk bőven 400 km feletti lesz.