Sokkoló bejelentés a Fordtól: utód nélkül nyugdíjaznak három ismert típust

Ford Fiesta
Vágólapra másolva!
Magyarországon is népszerűek voltak ezek az elektromos átállás miatt búcsúzó modellek.
Vágólapra másolva!
A Fiesta nemrég kapott modellfrissítést Forrás: Ford

A Ford Mondeo 2022-es és a Focus 2025-ös megszűnését már eddig is tudtuk, most azonban az is kiderült, hogy 2023-ban befejeződik a Fiesta, az S-MAX és a Galaxy gyártása is, mert az amerikai autógyár az elektromos modellekre akar koncentrálni Európában.

Ford Galaxy és S-MAX Forrás: Ford

A Ford hivatalosan bejelentette, hogy egykor oly népszerű kisautója, a Fiesta utód nélkül szűnik meg, a gyártása jövő júniusban fog befejeződni a kölni üzemben.

47 év alatt nyolc generációt ért meg a típus,

bár igazából a második, a negyedik és a nyolcadik csak erős ráncfelvarrás eredményeként jött létre. Szintén megszűnik jövőre a két nagy, korosodó egyterű, az azonos alapokra épülő, második generációs S-MAX és a harmadik generációs Galaxy gyártása, mindkettőt a Spanyolországi Valenciában szerelik össze.

„Az európai Fordnál felgyorsítjuk erőfeszítéseinket annak érdekében, hogy személygépjárműveinket 2030-ra teljesen elektromos hajtásúvá tegyük – és 2035-re a Ford-portfóliónkban szereplő összes járművet. Mivel az elektromos jövőre való átállásra készülünk, 2023 áprilisában leállítjuk az S-Max és a Galaxy gyártását Valenciában, Spanyolországban, és 2023 júniusának végén a Fiesta gyártását Kölnben, Németországban" - olvasható a sajtóközleményben.

„2024-ig három új izgalmas elektromos autót és négy új elektromos haszongépjárművet vezetünk be Európában. 2026-ig több mint 600 ezer elektromos jármű értékesítését tervezzük a régióban, a Cologne Electrification Centre (Kölni Elektrifikációs Központ) elektromos személyautó-gyártása pedig el fogja érni az 1,2 millió járművet hat év alatt" – tették hozzá.

A Fiesta hanyatlása

Egykor Európa legnépszerűbb autói közé tartozott a remek futóművéről és kormányzásáról ismert Fiesta, az utóbbi időben azonban

az azonos alapokra épülő Puma crossover házon belül elcsábította a vevőit,

ami az eladásokon is látszik: a Jato Dynamics adatai szerint az aktuális Fiesta eladásai augusztus végére 45 százalékkal csökkentek a 2021-es szinthez képest, 38 911 darabra. Eközben a Puma eladásai csak 14 százalékkal csökkentek 2021 azonos pontjához képest, 90 893 darabra.

Augusztusban a Puma a 12. helyet szerezte meg az európai eladásokban (9891 példány fogyott belőle), míg a Fiestának nem sikerült bekerülnie az első 50-be sem, mindössze 2735 darab fogyott belőle a nyár utolsó hónapjában, ami főleg annak a tükrében csalódás, hogy nemrég érkezett meg a kívül-belül alaposan felfrissített, 2023-as modellévű változat.