Tisztán elektromos változatban is megjelent a Peugeot 308

Peugeot e-308
Vágólapra másolva!
A francia kompakt nem az e-208-asból ismert hajtást kapta meg. Új a villanymotor és az akkumulátor is, a hatótávja pedig tekintélyes.
Vágólapra másolva!
Csak a felnik különbözteik meg a többi motorváltozattól az elektromosat Forrás: Peugeot

A Peugeot 308 hajtáslánc kínálata eddig egy 180, illetve egy 225 lóerő teljesítményű plug-in hibrid erőforrásból és 130 lóerős belső égésű motorokból állt. Jól illeszkedik majd ebbe a palettába az új,

156 lóerős elektromos változat,

amelynek új fejlesztésű villanymotorja 260 Nm nyomatékú. A továbbfejlesztett fordulatszámcsökkentő reduktor nagyobb, 400 km-es WLTP hatótávot biztosít. Új kémiai összetételű az 54 kWh kapacitású (melyből 51 kWh a hasznos kapacitás) akkumulátor, a 80% nikkelt, 10% mangánt és 10% kobaltot tartalmazó egység 400 voltos feszültségen üzemel.

Az SW nevű kombinak nagyobb a csomagtere, a tengelytávja és a hátsó lábtere is Forrás: Peugeot

100 km megtételéhez 12,7 kWh energia szükséges,

ami az alsó középkategóriás tisztán elektromos járművek körében kedvezőnek számít. Az optimális energiafogyasztás érdekében a vezető több vezetési üzemmód (Eco, Normál és Sport) közül is választhat, a Brake üzemmóddal pedig fokozni tudja a gázelvételt követő lassítást és az azzal járó energia-visszatermelést.

A futurisztikus belső nem változott Forrás: Peugeot

Szériában egy 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő jár az autóhoz. A töltőnyílás többféle töltésre is alkalmas: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról például kevesebb mint 25 percig tart, amíg 20%-ról 80%-os szintre töltődik az akkumulátor. Az okostelefonon elérhető MyPeugeot alkalmazás segítségével időzített töltés beprogramozására, illetve az előfűtés/-hűtés funkció távolból történő bekapcsolására is lehetőség van.