Nincs gyorsabb fronthajtású autó a legújabb Hondánál

HONDA CIVIC TYPE R
Vágólapra másolva!
Még be sem mutatták hivatalosan, de az új Civic Type R már megdöntötte a körrekordot a világ egyik leghíresebb versenypályáján.
Vágólapra másolva!
A körrekordot március 15-én, fejlesztésének utolsó fázisában, futotta meg az új Type R Forrás: Honda

A Honda Civic Type R következő nemzedéke minden fronthajtású autónál gyorsabbnak bizonyult a Szuzuka versenypályán. Mindössze 2:23,120 percre volt szüksége, hogy körbeérjen az 5,8 km-es aszfaltcsíkon, ami 0,873 másodperces javulás az elődjéhez, az FK8-as generációhoz képest. A korábbi Civic Type R Limited Edition 2020 februárjában 2 perc 23,993 másodperc alatt tudta le a távot.

A rekorddöntés a Civic Type R-ek történetének gyakori eleme, az előző Type R GT például 7 perc 43,8 másodpercre javította 2017-ben a legjobb „elsőkerekes" időt a Nürburgring Nordschleifén. Ezt követően öt további legendás európai pályán futott csúcsidőt.

A nagy sebességű sikánjairól és kanyarjairól ismert szuzukai aszfaltcsík 1962 óta próbálgatja különböző, nagy teljesítményű járműveit a Honda, a pálya - két év kivételével - 35 éve a Forma-1 Japán Nagydíj otthona is Forrás: Honda

A vadonatúj Civic Type R-ről egyelőre még csak annyit lehet sejteni, hogy marad elsőkerék-hajtású, és kézi váltós. Az iparági pletykák szerint az elődjéből származó kétliteres, 320 lóerős turbómotort kapja meg, egyelőre ismeretlen teljesítménnyel.

Ez a lesz a Honda utolsó autója Európában, amit hibrid hajtás nélkül kínálnak,

így akár még befektetésnek is beválhat.