A Honda Civic Type R következő nemzedéke minden fronthajtású autónál gyorsabbnak bizonyult a Szuzuka versenypályán. Mindössze 2:23,120 percre volt szüksége, hogy körbeérjen az 5,8 km-es aszfaltcsíkon, ami 0,873 másodperces javulás az elődjéhez, az FK8-as generációhoz képest. A korábbi Civic Type R Limited Edition 2020 februárjában 2 perc 23,993 másodperc alatt tudta le a távot.
A rekorddöntés a Civic Type R-ek történetének gyakori eleme, az előző Type R GT például 7 perc 43,8 másodpercre javította 2017-ben a legjobb „elsőkerekes" időt a Nürburgring Nordschleifén. Ezt követően öt további legendás európai pályán futott csúcsidőt.
A vadonatúj Civic Type R-ről egyelőre még csak annyit lehet sejteni, hogy marad elsőkerék-hajtású, és kézi váltós. Az iparági pletykák szerint az elődjéből származó kétliteres, 320 lóerős turbómotort kapja meg, egyelőre ismeretlen teljesítménnyel.
Ez a lesz a Honda utolsó autója Európában, amit hibrid hajtás nélkül kínálnak,
így akár még befektetésnek is beválhat.