A mindössze 3,73 méter hosszú (Sandero: 4,09 m) négyszemélyes Spring egyféle hajtáslánccal és akkumulátorral készül, az első kerekeket hajtó villanymotorja mindössze 44 lóerőt és 125 Nm-t képes leadni. A mini SUV a padlóba rejtett 27,4 kWh-s akkumulátorral 230 km-t tud megtenni egy töltéssel (WLTP), amivel veri a jóval drágább Honda e-t és a Mazda MX-30-at is, mint ahogy a kedvező, 11,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztással is.
Egy gyorsulási versenyben azonban nem lenne esélye ellenük, mivel csak
19,1 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra,
szerény, 125 km/h-s végsebessége pedig az autópályán elérhető maximumot sem éri el. A leggyorsabban 30 kW-os DC töltéssel, 56 perc alatt lehet feltölteni (0-80 százalékosra) az akkumulátorát, de 7,4 kW-os fali töltővel a teljes töltés is megvan kevesebb mint 5, normál háztartási konnektorból pedig 13 és fél óra alatt. Az akkumulátorra 8 év/120 ezer km garanciát vállalnak, vagyis eddig vállalják, hogy legalább 75 százalék marad a kapacitásból.
A Dacia magyarországi importőre tavaly októberben jelentette be, hogy 100 ezer forint előleggel, kötöttség nélkül meg lehet rendelni a Springet, amely 2021 második felében érkezik. Nem csoda, hogy a 2021-es magyarországi allokáció mind a 100 autóját órák alatt elkapkodták a vevők, mivel mindössze 3,99 millió forintért hozzájuk lehetett jutni, ha a korábban lekötött 2,5 millió forintos állami támogatást erre az elektromos autóra használta fel valaki.
Most kiderült, hogy az első 100 példány értékesítése után is ilyen kedvező árakkal számolhatnak majd a magyar vevők.
A jobbik, Comfort Plus felszereltségű Spring állami kedvezmény nélkül 6.899.000 forintba kerül.
Ezért a pénzért a felszereltsége olyan tételeket tartalmaz, mint a 7 colos érintőképernyő, a 3,5 colos műszerfali kijelző, a navigációs rendszer, a tempomat, az okostelefon-integráció (vezetékes Apple CarPlay és Android Auto is), a tolatóradar- és kamera, a négy elektromos ablakemelő, a pótkerék és a narancsszínű díszbetét-együttes. A 30 kW-os villámtöltő, a 7,4 kW-os gyorstöltő és a metálfényezés még ehhez is feláras, 180, 100, illetve 130 ezer forintba kerülnek.
A Comfort alapverzió ára kedvezmények nélkül 6.499.000 forint. Ha ebből levonnánk a 2,5 milliós magyar állami támogatást, akkor könnyen kiszámolható, hogy
4 millió forint alatti alapárral lehet számolni,
ami messze a legjobb ajánlat a villanyautók között. Ebben a belépő verzióban nincs érintőképernyő, okostelefon-tükrözés és tolatóradar/kamera, viszont a manuális légkondicionáló, a négy elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zár, a szervokormány, a Bluetooth-kapcsolat, a hat légzsák és a vészfékasszisztens ebből sem maradt ki, és természetesen sebességet sem kell váltani, mert az automata erőátvitel egyfokozatú.
Aki korábban már befizette a 100 ezer forintos előfoglalási díjat, azoknak április 15-ig kell megkötniük a szerződést, hogy még idén beleülhessenek a Springjükbe. Várhatóan augusztusban érkeznek meg Magyarországra az első bemutató- és tesztautók,
az első ügyfélautó-átadásra várhatóan novemberben kerül majd sor.
Az első 100 előrendelő a jobbik felszereltségből 200 ezer forintos kedvezményt kap, vagyis ők 6.699.000 forintért vásárolhatják meg a Spring Comfort Plust.
Olcsó konkurens villanyautók
Jelenleg a legolcsóbb új villanyautó a piacon a kétszemélyes Smart Fortwo EQ, amely 7,25 millió forinttól indul. A négyszemélyes Forfour változatáért már 7,44 millió forintot kell fizetni, az új Fiat 500e pedig 7,99 millió forinttól indul.Nagyon valószínű, hogy a Spring alaposan fel fogja forgatni az elektromos autók piacát, hiszen kedvező árával és praktikus, ötajtós SUV karosszériájával nemcsak a cégek és a közösségi autószolgáltatók, de a magánszemélyek érdeklődését is fel fogja kelteni Magyarországon és egész Európában.
Bár a kedvezményes áron kínált, első 100 magyarországi Spring hamar elkelt, a hazai importőrnél továbbra is lehet előrendelést feladni 100 ezer forintért. Abban az esetben lehet így idén autóhoz jutni, ha további gyártási kapacitás lesz elérhető, vagy ha egy korábbi foglalást visszamondanak.