A Mercedes a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatta be az EQA tanulmányautót, amely még egy kompakt, normál építésű, háromajtós ferdehátú kocsi volt. Több mint három évvel később most érkezett meg a szériaváltozat, amely azonban
meglepetésre már egy ötajtós szabadidő-autó, ugyanis időközben változott a koncepció,
és már nem az A-osztályra, hanem a GLA-ra épül.
Valószínűleg rájött a Mercedes, hogy nagyobb sikerre számíthat, ha egy SUV-val tör be a kompakt villanyautók piacára, mint egy egyszerű ferdehátú kocsival, de az is lehet, hogy
a magas GLA padlójában könnyebb volt elrejteni az akkumulátorokat.
Az 66,5 kWh-s akkucsomag egy merev vázon belül található, átvéve a strukturális merevítés feladatát is, amelyet korábban a padlólemez kiegészítő kereszttartói láttak el. Viszont a csomagtartó csak 340 literes a GLA 425 literével szemben.
2021 tavaszától lesz elérhető a típus a hazai márkakereskedésekben, elsőként az EQA 250-es változatban, amely
190 lóerős, a nyomatéka 375 Nm, és 426 km-es WLTP hatótávval rendelkezik.
0-100 km/h-ra 8,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 160 km/h. Később más hajtásláncok is elérhetőek lesznek egészen 272 lóerős teljesítményig, első- és összkerékhajtással, akár több mint több mint 500 km hatótávval.
Németországban a kedvezmények nélküli alapár 47 540 euró, ami kb. 17 millió forintos magyar indulóárat feltételez. Természetesen, mint minden villanyautó, a tisztán elektromos meghajtású EQA
jogosult a zöld rendszám használatára,
amely számos kedvezmény igénybevételére – egyebek mellett ingyenes városi parkolásra, regisztrációs adó, átírási illeték, gépjárműadó és cégautó adó mentességre – ad lehetőséget.
Az alapfelszereltségbe olyan tételek tartoznak, mint a navigáció, a LED fényszórók adaptív távfény asszisztenssel, az elektromos csomagtérajtó, a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 64 különféle színnel rendelkező hangulatvilágítás, a tolatókamera. Nemsokára a hétszemélyesként is kérhető EQB villanyautót is bemutatja a Mercedes, amely a GLB SUV-on alapul.