Az Enyaq iV világpremierje ugyan csak szeptember 1-jén lesz, de a csehek addig is folyamatosan fenntartják az érdeklődést a második elektromos autójuk (az első a Citigo iV volt) iránt. Már biztosan tudható, hogy a zöld rendszámos kompakt SUV
a Volkswagen MEB platformjára épül,
ugyanarra, ami az Volkswagen ID.3 és az ID.4 alatt is van.
A kiadott grafikák szokás szerint egy túl agresszívre rajzolt autót ábrázolnak, ezek alapján még nehéz elképzelni, pontosan hogyan is fog kinézni a szériaautó. Mindenesetre a Skoda azt ígéri, hogy „érzelmeket kiváltó vonalakkal és egyensúlyban lévő, dinamikus arányokkal" rendelkezik majd. Karl Neuhold, a gyártó dizájnfőnöke elárulta, hogy
más arányokra kell számítani, mint a Kodiaq esetében:
mivel az elektromos hajtásnak kicsi a helyigénye, az Enyaq iV orra és túlnyúlásai rövidebbek, utastere hosszabb lehet.
Véleménye szerint kicsit olyan lesz a végeredmény, mint egy űrsikló, amit a rendkívül alacsony, 0,27-es alaktényező is megerősít. A hosszú tengelytávnak, a teljesen sík, kardánalagút-mentes padlónak köszönhetően
Kodiaq-szintűen tágas lesz az utastér,
holott a karosszéria rövidebb, mint a 4,69 méteres Octaviáé. Nem lehet panasz a csomagtérre sem, mivel 585 liter a befogadóképessége.
Természetesen a vezetői interfész a legmodernebb irányzatok szerint készül, a központi érintőképernyő 13 colos lesz, a műszerfal szintén digitális, és lesz
kiterjesztett valóságot használó head up display is.
A legtöbb beltéri burkolatot a fenntarthatóság jegyében környezetbarát vagy újrahasznosított anyagokból készítik.
Az első- és összkerékhajtással, háromféle akkumulátor-kapacitással (55, 62 és 82 kWh) és ötféle teljesítménnyel (148-306 lóerő) választható Enyaq iV
értékesítése 2021-ben indul meg.
A legnagyobb akkumulátorral 500 km lesz a hatótávja, aminél ma csak a Teslák tudnak többet.