A cirkáló, amiről Sztálinnak a ZISZ-t koppintották – Packard Super Eight veteránteszt

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Nem volt tömegmodell: 1941-ben összesen 930 darab Super Eight készült
Vágólapra másolva!
Erős nyolchengeres motor, rengeteg hely, főúri komfort: a Super Eight az 1940-es évek amerikai király-kategóriás limuzinjainak elitjébe tartozott. Eredeti formájában nálunk kevesen ismerték, viszont annál inkább a szovjet leszármazottját, amely a rettegett pártelitet fuvarozta.
Vágólapra másolva!

1939-ben, amikor beszüntették a még monumentálisabb V12 Twelve gyártását, a Super Eight lépett a Packard flottavezér helyébe. Érdekes, hogy a márka külön úton járt, mert a konkurenciától eltérően sosem használt V8-asokat, végig megmaradt a soros hengerelrendezésnél. Abból viszont a kor legerősebbjét kínálta, az 5,8 literes masina 165 lóerőt tudott, akkor, amikor Cadillac legnagyobb V8-asa 150-et, az 1939-es Chrysler Imperial pedig csak 140-et.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Félautomata váltó és klíma is volt extraként

Az oldaltszelepelt, finoman kiegyensúlyozott gép remek mérnöki munka, olyan műszaki csemegékkel, mint az automata szivató, vagy a termosztátos mozgatású hűtőzsalu. A Super Eight családfája már trónra lépésekor kettéágazott a One-Sixty-re (160) és a One-Eighty-re (180). Mindkettő ugyanazon a hajtásláncon, mechanikán és felépítményeken osztozott, de a 180-as még fényűzőbb volt; lehetett hozzá rádiót és Henney gyártmányú légkondicionálót is rendelni.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

1941 őszétől alapfelszerelés lett az elektrohidraulikus ablakemelő

és rendelhető extra a vákuumos működtetésű Electromatic-Drive nevű automata kuplungos váltó (a szerkezetet ki lehetett kapcsolni, így normál módon is lehetett váltani), illetve a Borg-Warner féle elektromos kapcsolású overdrive, amit a Packard Econo-Drive-nak nevezett. Alapáron, ehhez a motorhoz háromfokozatú teljesen szinkronizált kézi váltót társítottak, az igazi automata, az Ultramatic csak 1949-től jött.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

A futómű elől független, két keresztlengőkarral és csavarrugókkal, hátul pedig hagyományos merevhidas hosszanti laprugós, de három hidraulikus lengéscsillapító dolgozik benne; minden keréknél hidraulikus dobfék lassította valamennyi Super Eight-et. Tizenegy féle felépítmény szerepelt a kínálatban, egyik sem volt gyári, a munkát kiadták a kor néhány sztártervezőjének, akik úgynevezett „félig-egyedi" felépítményeket építettek a Packardokra, kis sorozatokban.

Ilyet ajándékozott Roosevelt, de megbánhatta

A belső gyári jelölés szerint az 1906 volt a legrövidebb, 3,22 méteres tengelytávú, erre Howard Darrin fabrikált elegáns kétajtós ponyvatetősöket, a középső 3,5 méteresre (1907) pedig a Rollston és a LeBaron készített nyitott és acéltetős limuzinokat.

Létezett Touring Sedan, Formal Sedan, Sport Sedan és Sport Brougham is.

A legnagyobb, 3,75 méteres tengelytávú (1908) volt a valódi reprezentációs limuzin, a sofőrt elválasztó üvegfallal és két felnyitható pótüléssel.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

A 180-asokat mindössze két évig, 1940-től 1942-ig gyártották, az évjáratok között minimális a különbség, a legszembetűnőbb, hogy 1941-től a fényszórókat besüllyesztették a sárvédőkbe. Karrierjüket Amerika hadba lépése állította meg, de a Packard-elnök Max M. Gilman még elrendelte a 180-as utódjának, a Clippernek a kifejlesztését, ami 1941-ben be is mutatkozott, de egy évvel később el is búcsúzott, majd a háború után újra gyártásba vették.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Hosszú ideje kering egy legenda, miszerint a 180-as megszűnése után a Packard eladta a gyártósort a Szovjetuniónak. A mendemondát James A. Ward autótörténész cáfolta meg „A Packard bukása" című könyvében.

Leírta, hogy alapos nyomozás után sem talált a gyári archívumokban semmiféle utalást az átadásra.

A ZIS-110-es kísértetiesen hasonlít amerikai kollégájára, de ennek az az oka, hogy a szovjet mérnökök azt a Packardot másolták le, amit Sztálin még ajándékba kapott Roosevelt elnöktől.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Lenyűgöző találat, az első tulajdonos örököseitől

A mi példányunk 1941-es Touring Sedan, középméretű, 1907-es változat, fényszórói pedig az újabb felállás szerint már a sárvédőkben ülnek. Hihetetlen, de igaz: egyetlen korábbi tulajdonosa volt csupán, a mostani az örököseitől vette. Ráadásul a gazda volt olyan pedáns, hogy nemcsak az összes javítást és karbantartást, de még az olajcseréket is feljegyezte. Mostani tulaja már régóta keresett harmincas-negyvenes évekbeli nagy amerikai limuzint, és pont ilyen fogásról álmodozott.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

A sok köbcenti, a jó állapot és az elérhető ár azonban ritkán jár együtt, így a keresés két évig tartott,

végül Kansas Cityben bukkant fel az ideális példány.

Egyszer volt ugyan egy blokkrepedése, de azt még kint rendbe hozták, itthon a fék egyik munkahengerét és a főfékhengert kellett csak javítani, és gyertyákat cserélni. Két ajtónak az éle volt picit rozsdás, ezt kijavították, majd a fényezést és krómokat is átpolírozták, ezután könnyedén megszerezte a veteránminősítést.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Már az impozáns megjelenés és a hatalmas méret is zsibbasztó látvány, a következő sokk a beüléskor ér: mintha egy arisztokrata szalonjába léptünk volna be. Elöl hatalmas, hátul meg egyenesen fejedelmi a tér, amiből a kardánalagút sem vesz el, mert a padló alatt fut. Műszerfala bakelitborítású, ma már sokan lefitymálják az első műanyagot, de 1939-es megjelenésekor nagyon nagy durranásnak számított. A pult közepén gyönyörű, csöves erősítős rádió és hangszórója trónol.

Selymes hangon, hajóként siklik

Áramadásra elindul egy elektromos tápszivattyú, ami feltölti a főtengelyről hajtott AC pumpát, azért, hogy ne kelljen mélyen a motortérbe nyúlni a kézi felpumpáláshoz. A gép beindulása után ki lehet kapcsolni az elektromos szivattyút, de nem muszáj.

Érdekes soros nyolchengeres hangja, merőben különbözik a V8-asokétól,

szimplább a muzsika, nincs gurgulázás, csak selymesen surrog. Három ponton, gumiszilentek közbeiktatásával rögzül a tartóbakokhoz, a kabinba alig jut vibráció.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Kis gázadásra is mozgásba jön a hatalmas, majd két tonnás tömeg, belülről úgy tűnik, mintha nem is a kocsi, hanem a táj indulna meg. Háromsebességes a váltó, a kar a kormányoszlopon van, hosszú úton, de vajpuhán jár. Az 5,8-as motor alacsony fordulatokon is nyomatékos, második fokozatban akár a 100 km/h is elérhető – gazdája ment már vele 120-zal is, és még maradt tartalék. Városban lényegében végig elvoltunk a másodikban.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Vastag fém és üvegek választottak el bennünket a külvilág történéseitől, kevés zaj szűrődött be, a lágy futómű tökéletesen hozta a „luxusjacht a tengeren" érzést, tudomást sem vett az úthibákról.

A Packard szabadalmaztatott első futóművét később a Rolls-Royce is lemásolta.

Fékezéskor alig bólint, kanyarban viszont dől, de nem annyira, mint a háború utáni cirkálók. A nagy és ballonos gumik, és a puha ülések is hozzájárulnak az arisztokratikus lebegés élményéhez.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Nem árt azért észnél lenni a féktávokkal

Mindezek után még egy kellemes meglepetés várt ránk, a kormánymű. Nagy súly nehezedik az első tengelyre, a szervo nélküli (viszont rezgéscsillapítós) kormány tekeréséhez mégsem kellenek komoly bicepszek. A csigás szerkezet áttételezését olyan jól eltalálták, hogy különösebb erőbedobás nélkül forgatható. Persze nagy a holtjáték, és sokat is kell tekerni, egy átlagos körforgalomhoz is két fordulat kell). Természetesen a motor étvágya tetemes, 100 kilométerenként 22-27 literrel érdemes számolni.

Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt
Packard Super Eight 180 veteránteszt

Már csak a tömeg és a hossz is garantálja a nyílegyenes futást,

a Packard nem szédeleg az úton, kanyarból kijövet pedig magától beáll az egyenesbe. A Wagner-Lockheed gyártmányú, négy dobból és rásegítőből álló fékrendszer kielégítően állítja meg, de hatása ma már kevés, előre kell kalkulálni a féktávokat. Magyarországon tudomásunk szerint négy ilyen Packard van, egy korábbi 180-as, két 160-as és ez, valamennyi az amerikai autóipar különleges korszakának ikonikus modellje.

Imperialista alapokra épített a Zavod Imenyi Sztalina

Amint elültek a II. világháború harcai, a Sztálinról elnevezett ZISZ gyárban elkészültek az új 110-es prototípusai, egy évvel később pedig beindult a sorozatgyártás. A hat méteresre nőtt limuzin karosszériáját több ponton módosították a mintaként szolgáló Packardéhoz képest (hiányzó oldalfellépők és külső pótkerék, módosított díszlécek stb.), és hatliteres, soros nyolchengeres motor hajtotta. Számos változata készült, maga a generalisszimusz kizárólag a páncélozott 115-össel járt.

Magyarországon már '46-ban megjelent az alapkivitelű 110-es, Nagy Ferenc miniszterelnök kapta a szovjetek visszautasíthatatlan ajándékaként, később szinte minden minisztérium vásárolt is belőlük, darabonként 120 ezer forintos áron. Nagyjából 25-30 érkezhetett összesen az országba, reprezentációs célokra ilyeneket használt Rákosi Mátyás és a teljes kommunista vezérkar, de sokuk napi útjaikon inkább modern amerikai autókkal (Buick, Cadillac, Chrysler) furikázott.

Műszaki adatok - Packard Super Eight 180 (1941)

Motor: oldalt szelepelt soros nyolchengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 5834 cm3. Furat x löket: 89,0 x 118,0 mm. Kompresszió viszony: 6,9:1. Teljesítmény: 165 LE, 3600/perc fordulaton. Nyomaték: 396 Nm, 2000/perc fordulaton.

Erőátvitel: háromfokozatú kézi váltó, hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, hátul merevtengelyes, laprugós. Elöl-hátul hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl-hátul hidraulikus működtetésű dobfékek, szervóval.

Felépítmény: négyajtós, ötüléses acélkarosszéria, alvázon. Hosszúság x szélesség x magasság: 5418 x 1971 x 1764 mm. Tengelytáv: 3500 mm. Csomagtartó: 487 l. Saját tömeg: 2086 kg.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil augusztusi számában: