Meg fog lepődni, hogy melyik a világ legértékesebb autómárkája

2020.07.06. 14:19

Idén tizenötödik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáinak rangsorát, a BrandZ Top 100 listát a Kantar Millward Brown piacelemző szervezet.

A BrandZ Top 100 listán szereplő márkák hat százalékkal növelték összértéküket 2019-hez képest. Ez a 277 milliárd dolláros gyarapodás elegendő volt ahhoz, hogy a világ száz legértékesebb vállalatának az értéke együttesen megközelítse az ötbillió dollárt.

Az autóipar, amelynek súlya már tavaly is gyengült a globális gazdaságon belül, tovább veszített jelentőségéből. A járvány a közlekedési és beruházási kedv csökkenése, illetve az ebből adódó gyártásbeszüntetések miatt különösen kedvezőtlen hatást gyakorolt a szegmensre.

A tíz legértékesebb autómárka jelenleg 130 milliárd dollárt ér. Közülük csak hárman olyan nagyok és jelentősek, hogy felkerülhettek a Top 100-as listára: a Toyota a 48., a Mercedes-Benz az 56., a BMW pedig a 61. helyen. A trió tagjai közül arányaiban a Toyota veszítette a legkevesebbet.

Az első oszlopban a márka 2020-as értéke (millió dollárban), a másodikban a 2019-es érték, a harmadikban pedig a változás mértéke

Növekedésre egyedül a Tesla volt képes, amely jelenleg már a világ negyedik legértékesebb autómárkája. A Tesla értéke ráadásul jelentősen, tavalyhoz képest 22 százalékkal nőtt.

(Forrás: Smarter Media)