Olyan hátsó lámpát kapott a legújabb Audi, amilyen nincs másik autónak

Audi Q5
Vágólapra másolva!
A ráncfelvarráskor jelent meg a világ legfejlettebb fényforrása a Q5 extralistáján.
Vágólapra másolva!
A zöld mellett egy új kék árnyalat is megjelent a palettán Forrás: Audi

Az életciklus felét jelző modellfrissítés hatása legkönnyebben a Q5 orrán figyelhető meg, ahol a fényszórók új formájú nappali fényt kaptak, és a jellegzetes, nyolcszögletű singleframe hűtőmaszk alacsonyabb és szélesebb lett.

Forrás: Audi

Változtak a lökhárítók és a küszöbök is, utóbbiak olyan formát kaptak, hogy a Q5 kecsesebbnek és nagyobb hasmagasságúnak tűnjön. Összességében az Audi középső SUV-ja

sokkal jobban hasonlít a változásoktól a márka nagyobb szabadidő-autóira, a nemrég frissített Q7-re és a Q8-ra.

Az alapmodell 17 colos felniket kap, az SQ5-re azonban 21-est is lehet rendelni Forrás: Audi

Szériafelszereltség lett elöl és hátul a LED technológiás lámpa, felárért mátrix LED fényszórót és világújdonságként újgenerációs,

digitális OLED (organikus diódás) hátsó lámpát is lehet rendelni.

Utóbbi előnye az alacsony fogyasztás, a homogén fény és a színek sokfélesége.

Az új hátsó lökhárítóval 2 centivel nőtt a hossz, most 468 centis a Q5 Forrás: Audi

Hatszor három mezőre osztották az OLED paneleket az ingolstadti mérnökök, aminek segítségével nagyon sokféle rajzolatot képes a lámpa megjeleníteni.

A háromféle alap fénykép közül a vevőnek a rendeléskor kell választania,

de akkor is változik a minta, ha az üzemmód-választót Dynamic állásba kapcsolja a sofőr, vagy ha megközelíti, vagy elhagyja a járművet.

A csúcstechnológiás OLED hátsó lámpa tartalmazza a dinamikus, futófényes irányjelzőt, és kapott egy biztonsági funkciót is: amikor álló helyzetben egy másik jármű 2 méternél jobban megközelíti a Q5-öst, akkor felvillan a fénye, hogy segítsen a sofőrnek elkerülni az ütközést.

Ilyen sokféle lehet az OLED lámpa fényképe Forrás: Audi

Műszaki oldalon az OLED lámpa mellett a másik fontos újdonság a

12 voltos lágy hibrid rendszer,

amelynek lelke a kétliteres, 40 TDI jelzésű dízelmotorra akasztott szíjhajtású indítómotor-generátor. Ez nem csak áramot termel fékezéskor, de néha a hajtásba is besegít, és a start-stop rendszer feladatát is ellátja, lassulás közben például már 22 km/óránál leállítja a belső égésű motort.

Megjelent a frissített A4-ből ismert 10,1 colos érintőképernyő, az új, MIB3 infotainment rendszer mögött 10-szer erősebb számítógép dolgozik, mint a régi MIB2-esben Forrás: Audi

A 204 lóerős, 400 Nm nyomatékú 40 TDI 7,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100-ra az összkerekes (nem állandó) Q5-öst,

a végsebesség 222 km/óra, az átlagfogyasztás 6,5 liter (WLTP).

Az új alumínium forgattyúsházzal 20 kilóval tette könnyebbé a dízelmotort az Audi, a főtengely tömegéből 2,5 kilót faragtak le. Két, sorba kötött, AdBlue adalékot használó SCR katalizátorral 80 százalékkal csökkent a NOx-kibocsátás is.

Az új anyagoktól még szebb lett a Q5 eddig is élvonalbeli belső tere Forrás: Audi

A felfrissített Audi Q5 ősszel érkezik a kereskedésekbe, a kezdeti egytagú motorválaszték hamarosan két másik négyhengeres dízellel, egy háromliteres, V6-os dízellel, és két négyhengeres benzinessel bővül, ráadásul

a zöld rendszámos konnektoros hibrid is két teljesítményszinttel lesz választható.

A sportos SQ5 várhatóan megtartja a dupla turbós háromliteres dízelmotorját, de azt még nem tudni, hogy a 347 lóerős teljesítménye változik-e.