Bemutatkozott az új Opel Mokka, amely a Chevrolet-fejlesztésű Mokka X-et váltja a rüsselsheimi gyártó palettáján. Ahogy a nemrég bemutatott Corsánál, úgy a kis szabadidő-autónak számító Mokka esetében is
az Opel francia tulajdonosának, a PSA konszernnek a polcairól válogatták az alkatrészeket
a fejlesztési költségek alacsonyan tartása érdekében. A franciák CMP padlólemezére épülő új Mokka akár 120 kilóval is könnyebb lehet elődjénél, miközben a karosszéria torziós merevsége 30 százalékkal javult.
Legalább a dizájn színtiszta német fejlesztés eredménye, az új Mokka ráadásul nem a jelenlegi Opel-márkaarculatba illeszkedik be, hanem a következő formanyelv első képviselőjét tisztelhetjük benne.
Vizornak, azaz napellenzőnek vagy rostélynak hívják az új arcot,
amely az új Mokka után más Opeleken is fel fog bukkanni.
A kis SUV orr-részét egy bukósisakhoz hasonlítja a gyári sajtóközlemény, ugyanis itt ugyanúgy egy panelbe illesztették a fényszórókat, a hűtőmaszkot és az emblémát, mint ahogy egy sisakrostély mögött látható a motoros arca. Ez lesz az első kis szabadidő-autó a piacon, amit vakításmentes, a fénykévéből a többi autós kitakaró adaptív mátrix LED fényszórókkal is meg lehet majd rendelni.
Az orron kívül még számtalan érdekes részletet lehet felfedezni a karosszérián, elég csak a feketére fújt motorháztetőre és tetőre, a krómcsíkkal díszített, íves C-oszlopra, vagy a fényezetlen műanyag védőelemekre gondolni. A LED-es hátsó lámpák formája rímel az elöl lévő nappali fényekére.
A régi Mokkához képest úgy tudták 12 centiméterrel csökkenteni a karosszéria hosszát (415-re), hogy a szélesség és
a tengelytáv még nőtt is,
igaz csak 1, illetve 0,2 centivel. De ezt vélhetően az jelenti, hogy az utastér akkora lehet, mint korábban. Igaz, a rövidebb hátsó túlnyúlás miatt a csomagtartó kisebb lett, de csak 6 literrel, így most 350 literes.
Legalább annyira forradalmi a belső dizájn, mint a külső. Mercedes-mintára két széles, egybefüggő képernyő (műszerfalé 12 colos) fogadja a vezetőt, amelyet letisztult, sallangmentes kialakítása miatt Pure Panelnek hív az Opel.
A 7 vagy 10 colos központi érintőképernyő a vezető felé fordul,
míg a szellőzők a háttérbe szorulnak. Szerencsére a testvérmodell Peugeot 2008-astól eltérően a klímaberendezést fizikai gombokkal, és nem az érintőképernyőn keresztül kell vezérelni.
Szintén letisztult a középkonzol dizájnja: az elektromos kéziféknek és az - automata váltó esetén - új
elektromos előválasztó karnak
köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Természetesen van hangvezérlés, Android Auto, Apple Carplay és internetkapcsolat (OpelConnect) is, utóbbi segítségével a navigáció élő adatokat is felhasználhat az útvonaltervezéshez.
Már rögtön a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható lesz az új Mokka. A Peugeot e-2008-ból származó hajtáslánc teljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 260 newtonméter. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között, a 136 lóerőt csak az utóbbinál tudja a motor. Elektronikusan korlátozták 150 km/órára a végsebességet, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot.
Normál módban a Mokka‑e
akár 322 kilométert is megtehet egy töltéssel
a WLTP-ciklus szerint, ráadásul Eco módban tovább növelhető a hatótáv. 100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél fél óra alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható lesz a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor.
A második Mokka-generáció 2020 őszétől lesz megrendelhető, és 2021 elején szállítják le az első példányokat. Természetesen az elektromos hajtás mellett
kapható lesz szintén PSA-eredetű 1,5 literes dízel- és 1,2 literes turbós benzinmotorokkal is,
a teljesítményskála várhatóan 100-155 lóerőig tart majd.