Az M5 sem kerülhette el, hogy megkapja az új BMW-orrot

BMW M5
Vágólapra másolva!
Az 5-ös sorozat nemrégi ráncfelvarrása most a 600 lóerős sportváltozatot is elérte.
Vágólapra másolva!
A vadonatúj, „L" alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek Forrás: BMW

Ahogyan a felfrissített 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár az új M5-ösön is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, mint korábban,

a vese króm kerete pedig már egyetlen darabból áll.

Az új első lökhárító nagyobb légbeömlőket kapott, az opciós, lézeres távfénnyel rendelkező LED fényszóró pedig sötétebb árnyalatú, mint a normál 5-ösökön. A szintén LED-es hátsó lámpák új, háromdimenziós burát viselnek L-alakú fénydizájnnal.

Öt új színárnyalat is választható lett, emellett az M8-ról ismert 20 colos, duplaküllős csiszolt felni is megjelent a kínálatban Forrás: BMW

Az olyan tipikus M5 ismertetőjegyek, mint a hűtőrács dupla lamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások, az áramvonalas visszapillantó-házak és a szénszálas tető megmaradtak. A Competition változatot az apró feliratok mellett fekete díszbetétek különböztetik meg a normál M5-től.

Belül alig változott

Két új gomb és egy nagyobb érintőképernyő az összes újdonság bent Forrás: BMW

Az utastérben a megnövelt, 12,3 colos iDrive képernyőn kívül

az M8-ból ismert két gomb jelenti a fő újdonságot:

az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett ROAD-ban az összes vezetést támogató rendszer aktív, SPORT-ban azonban a vezető kikapcsolhatja a legtöbb asszisztens fékezési és kormányzási beavatkozásait, valamint a fedélzeti rendszerek értesítéseit.

Extraként integrált fejtámlákkal és világító M5 logókkal felszerelt, még több funkciót kínáló BMW M sportülések is rendelhetők Forrás: BMW

Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával a Competitionben a TRACK járműbeállítás is előhívható.

Ezt az üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték, ugyanis kikapcsolja az összes vezetéstámogatást, az audiorendszert és a központi kijelzőt is.

Még a vészvillogó sem kapcsol be erős fékezés esetén.

Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával közvetlenül a motor, a felfüggesztés, a kormányzás, a váltó és az összkerékhajtás konfigurációs lehetőségei közé kerülhet a sofőr. Itt lehet például hátsókerék-hajtásra állítani az xDrive összkerékhajtást (kikapcsolt menetstabilizálóval), ha nem sajnálja a 285 mm széles hátsó gumikat.

A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív tempomat radarszenzorját is magába foglalja Forrás: BMW

A kormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes beállítás ráprogramozható, így két teljesen eltérő járműkarakter között egy pillanat alatt lehet váltani.

A V8-as benzinmotor nem változott

Nem lett erősebb a dupla turbós 4,4 literes V8-as, igaz, nem is volt szüksége rá.

A normál M5-ben 600, a Competitionben 625 lóerőt ad le,

a legnagyobb nyomatéka 750 Nm (már 1800-as fordulatszámnál).

Szénszálas burkolatot kapott a 4,4 literes V8-as, a turbók a hengersorok között vannak a rövid reakcióidő érdekében Forrás: BMW

Az M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre,

a 0-200 km/órás sprintet 11,1 szekundum alatt futja.

Az M5 Competitionnek ehhez 3,3, illetve 10,8 szekundumra van csak szüksége. Mindkét változat végsebességét 250 km/óránál – az extraként megrendelhető M Driver's Package csomaggal 305 km/óránál – korlátozza az elektronika.

Áthangolták a futóművet

Az M5 Competition kiváltságainak egyike a feszesebb ágyazású motortartó keret, amely közvetlenebb hajtáslánc-kapcsolatot eredményez, így gázadásra a V8-as még gyorsabban reagál, és a kormányzás is direktebb, precízebb. A Competition hasmagassága 7 milliméterrel alacsonyabb, a tervezőmérnökök a rugókat és a lengéscsillapítókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták. Utóbbiak már az M8 Gran Coupéból származnak, és állítólag a korábbinál kényelmesebb futást biztosítanak rossz minőségű burkolaton, ami rá is fért a túlzott keménysége miatt korábban sokat kritizált csúcsváltozatra.

A dupla ikervégződésű kipufogórendszer vékonyabb falú lett, új a hátsó lökhárító és a diffúzor is Forrás: BMW

Az opcióként elérhető karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott (elöl hat-, hátul egydugattyús) féknyergekről ismerhető fel.

A sport fékrendszer 23 kilóval kisebb rugózatlan tömeget, jobb fékhatást, nagyobb hőtűrő képességet és lassabb fáradást garantál.

Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el, a magyar árakról még nincs információ.