Az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. (ADAC) nemcsak Németország, de egész Európa legnagyobb – és a világ második legnagyobb – autóklubja. A szervezet 2019 végén több mint 21 millió aktív taggal rendelkezett, akik 2019 folyamán naponta közel 10 300-szor hívták a klub segélyvonalát.
Az ADAC sárga angyalai és mobilitási partnerei tavaly pontosan 3 756 226 bajba jutott autósnak segítettek. A klub erre a hatalmas esetszámra építve 1978 óta állítja össze azokat a meghibásodási statisztikákat, amelyekre nemcsak Németországban, de egész Európában az új és használt autók megbízhatóságának hiteles fokmérőjeként tekintenek.
A szervezet rendszerint nyolcéves időtartamra (3-10 éves életkorban) vetítve elemzi és minősíti az egyes típusokat, a közelmúltban publikált felmérésben azonban – megújult adatbázisuknak köszönhetően – már
húsz évre visszamenőleg is át tudták tekinteni az egyes modellszériák hibastatisztikáit.
A pontos adatokat nem tette közzé az autóklub, felsorolták azonban azokat a típusokat, amelyek az ezredfordulóig visszamenőleg a legmegbízhatóbbnak bizonyultak.
Ezek alapján
a Toyota Yaris különböző generációi magasan felülmúltak minden más modellcsaládot a piacon:
az elmúlt húsz évben egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy ne jó vagy kiváló minősítést szerzett volna a típus.
A legtöbb problémát egyébként a mai napig a 12 voltos indítóakkumulátorok okozzák,
méghozzá jellemzően az autók 5-6 éves korában – azaz akkor, amikor a gyári beépítésű akkumulátorok elérnek élettartamuk végére. A konklúzió egyszerű: ha az autósok nem várnának az utolsó pillanatig az alkatrész cseréjével, bosszantó és időt rabló meghibásodástól kímélnék meg magukat.
Váratlanul sokaknak gyűlik meg a bajuk az abroncsokkal:
egyre több autóban találunk defektjavító készletet, amelynek használatára azonban nincsenek felkészülve a tulajdonosok. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy ezek a készletek idővel elveszítik szavatosságukat, és amikor szükség lenne rájuk, gyakran már nem használhatók.
(Forrás: Smarter Media)