A Porsche 911-esek hosszú történetének nyolcadik Targa modelljének elkészítését nem csak a hagyományok, hanem a jelentős kereslet is indokolta, az előző, 991-es generáció Carrera és Carrera S modelljeiből ugyanis
A Targa félúton van a teljesen lenyitható tetejű kabrió és a zárt kupé között, nagy előnye, hogy
jól véd a huzattól, de egyúttal a tető nélküli száguldás élményét is megadja.
Nyitáskor a tetőelemet egy elektromos mozgatású, elképesztően bonyolult mechanizmus a hátsó ülések mögé rejti el. Eközben a teljes hátsó szélvédő megemelkedik, hogy helyet adjon neki, de a B-oszlop helyén lévő ezüstszínű bukókeret végig a helyén marad (a videón 0:21-nél). 19 másodpercig tart a művelet, ami 7 másodperccel több, mint a vászontetős 911 Cabrio esetében.
Egyelőre csak összkerékhajtással érhető el az új 911 Targa.
A 380 lóerős 4 alapmodell tömege 1665 kg,
ami 110-zel több az aktuális kupéénál, 60-nal több a régi Targáénál, de csak 5-tel több, mint az aktuális kabrióé. A 450 lóerős 4S modell 25 kilóval könnyebb, pedig nagyobb kerekeket (19 helyett 20 col) és fékeket (330 mm helyett 350 mm átmérőjű tárcsák) visel.
Mindkét verziót háromliteres, hathengeres boxermotor hajtja, a nyolcfokozatú dupla kuplungos PDK váltó helyett lehet kérni ingyenesen hétfokozatú kézit is a 4S-hez, de csak a feláras Sport Chrono csomaggal együtt. Felszereltségtől függően a gyengébbik Targa 4,2,
az erősebbik 3,6 másodperc alatt gyorsulhat fel 0-ról 100 km/órára, a végsebességeik 289, illetve 304 km/óra.
PDK váltóval mindkét verzió átlagfogyasztása 10 liter alatt marad a WLTP szabvány szerint mérve, a kézi váltós 4S étvágya 0,4 literrel nagyobb.
Németországban a 911 Targa 4 ára 128.486 euró, ami 45,5 millió forintnak felel meg. A 4S változat 143.956 euróba kerül, ami átszámítva 51 millió forint.