Ennyiért más nem ad 150 lóerőt: teszten a valaha volt legerősebb Dacia

Dacia Duster teszt
Vágólapra másolva!
Az új benzines csúcsmotorral az autópálya belső sávjában sem forgalmi akadály többé a Duster, de arra azért ne számítsunk, hogy kanyarvadász sportterepjáró vált belőle.
Vágólapra másolva!
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Vevői szemmel van valami bizsergető abban, hogy

egy Dacia Dusterben ugyanaz a motor dolgozik, mint a kétszer annyiba kerülő Mercedes-Benz GLA 200-ban.

Erre az a magyarázat, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség a Daimlerrel közösen fejlesztette ki pár éve azt a korszerű, 1,33 literes benzines turbómotort, amely először 2018-ban, a Mercedes A-osztályban jelent meg, mára azonban szinte minden kompakt Mercedeshez, Renault-hoz és Nissanhoz, valamint a Dusterhez is elérhető lett.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Eleinte 130 és 150 lóerővel kínálták a román szabadidő-autóhoz (a csak szoftveresen eltérő erősebb verzió felára 200 ezer forint volt), de

a gyengébb nemrég eltűnt az árlistáról,

az erősebbet viszont azóta már nemcsak front-, hanem összkerékhajtással is lehet kérni.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

A 2017 végén bemutatott, második generációs Duster járt már nálunk jól felszerelt, összkerekes dízelként és olcsó verzióban, elsőkerék-meghajtással, 1,6-os szívómotorral is, ezért most a teljes autó ismertetése helyett inkább az új turbómotorra és a menettulajdonságokra koncentrálok. Az 1,33 literes, négyhengeres TCe szoros rokonságban áll a Dusterhez szintén elérhető 100 lóerős egyliteressel, utóbbi tulajdonképpen úgy készült, hogy egy hengert levágtak belőle.

Mit tud az 1,33-as motor?

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Mindent, ami ma egy kisturbóstól elvárható, sőt, egy kicsit még többet is. Például a hengerfalak ugyanazt a vékony, de kemény acélbevonatot kapták meg, mint ami 12 éve a Nissan GT-R szupersportautóban debütált. Ez a megoldás nemcsak a hőelvezetést fokozza, de a belső súrlódását és közvetve a tömegét is csökkenti, emellett növeli a kompressziót (és így a hatékonyságot), valamint csökkenti a kopogás esélyét is.

Önmagában ez a technológia 1 százalékkal mérsékli a fogyasztást a Renault szerint.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

De említést érdemel még a benzines részecskeszűrő, a súlytakarékos, háromszög alakú hengerfej, az elektronikusan vezérelt, ezért pontos turbónyomás-szabályozást lehetővé tevő megkerülő szelep, a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlés, a magas (250 bar) befecskendezési nyomás, valamint

a hengerlekapcsolás képessége,

ami szintén a fogyasztáscsökkentést szolgálja.

Az első Dacia, ami megfutja a 200-at

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

6400-as fordulatszámnál tilt a motor, de eddig nem éri meg pörgetni, mert már 5250-nél leadja a 150 lóerőt, felette pedig fokozatosan kifogy a szuszból. A 250 Nm-es nyomatékcsúcs már 1700-nál jelentkezik a turbófeltöltésnek köszönhetően. Ilyen erős motor még sohasem volt semmilyen Daciában, a méretéhez képes könnyű, 1,3 tonnás Duster szárnyakat is kap tőle:

a százas sprintet 9,7 másodperc alatt teljesíti,

a végsebessége pedig 1 százalékkal meghaladja a bűvös 200 km/órát, pedig a magas építésű kocsinak nem épp a légellenállás az erőssége.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

A tesztre kapott összkerekes változat kicsit kevésbé fürge (10,6 mp, 198 km/óra), aminek nemcsak a bő 80 kilóval nagyobb tömeg, hanem az eltérő váltó-áttételezés is az oka. Ezeket a 4x4-es Dustereket ugyanis

olyan rövid alsó fokozatokkal szerelik, hogy az egyes kvázi felezőként funkcionáljon,

ami nehéz terepen előnyös. Normál használatnál azonban inkább a hátrányok domborodnak ki, például hogy szokatlanul sokat kell a túlméretezett, kólásdoboz méretű váltógombhoz nyúlni, a kettes fokozat csak 68, a hármas 105 km/óráig tart.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Maga a váltó egyébként kicsit akadós, de alapvetően pontosan kapcsolható szerkezet, sok örömet nem ad a használata. Egy idő után rászokik az ember, hogy mindig eggyel magasabb fokozatot használjon, mint amit más autóban megszokott:

az indulás például 2-esből is zökkenőmentes,

és akkor sem akad meg a gyorsulás, ha úgy kapcsolgatunk fel, hogy néha kimarad egy lépcső.

Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt
Dacia Duster teszt

Szerencsére a hatos azért maradt autópályára való, hosszú, kímélő áttétel, aminek az az ára, hogy nagyobbak a fokozatok közötti ugrások, mint az átlag. Nagyon kíváncsi lennék, hogy a Renault többi típusához elérhető, hétfokozatú dupla kuplungos EDC váltóval milyen párost alkotna az 1,33-as motor a Dusterben, de

a Dacia sajnos továbbra sem kínál automatát egyetlen modelljéhez sem.

Kattintson tovább, a cikk folytatódik a második oldalon!