Személyi sérüléssel járó közlekedési balesetnek voltak szemtanúi közlekedési rendőrök a 84-es főúton, a nemeskeresztúri elágazó közelében - írta a 112press.
A baleset előtt nem sokkal a 84-es főút vasi szakaszának hírhedt rendőrségi Mercedese bemért egy gyorshajtót, aki autójával jelentősen túllépte a megengedett sebességet. (Ez azt jelenti, hogy gyorsabban haladt, mint a megengedett sebesség másfélszerese, azaz 135 km/h feletti sebességgel közlekedett.)
A rendőrök egy útöbölnél állították meg az autót és már intézkedtek a sofőrrel szemben, amikor egy Sümeg felé tartó Volkswagen vezetője hirtelen fékezett a pirosra váltó fénysorompó miatt. Az autó a még nyitott állapotban lévő félsorompó alatt állt meg, és a sofőr vissza akart tolatni a sorompó elé.
Ekkor érkezett a Volkswagennel egy irányba tartó Renault, amelynek
vezetője a rendőri intézkedést bámulta, és csak az utolsó pillanatban nézett vissza az útra.
Annyi ideje maradt, hogy balra elrántsa a kormányt.
A Renault jobb eleje "kiütötte" a VW bal hátsó kerekét, és előrelökte az autót a sínek felé. A Renault átszáguldott a vasúti átkelőn, nekihajtott egy lebetonozott jelzőtáblának, majd az árokban, a tetején állt meg.
A félsorompó ekkor ereszkedett le, az egyik oldalon a személyautó tetejének ütközve. Emiatt azonnal hibajelzést küldött a rendszer, jelezve, hogy a sorompó nem képes végállásig lecsukódni.
A rendőrök először a Volkswagenhez szaladtak, hogy ha kell, kiszabadítsák a sofőrt a vonat érkezése előtt, de erre nem volt szükség, mert ki tudott szállni. A Volkswagen nem lógott rá arra a zónára, ahol a vonattal ütközhetett volna.
A tetőre borult Renault vezetőjét információnk szerint könnyű sérüléssel szállították a mentők a szombathelyi Markusovszky kórházba.
A személyszállító- és tehervonatok csökkentett sebességgel közelítették meg az átkelőt, és hangjelzés után haladtak át.
Az autómentő érkezése után a GYSEV helyszínen lévő szakemberei egyeztettek a vasúti forgalomirányítókkal a vonatok érkezéséről. Ezután megvártak egy tehervonatot, majd az autómentő elkezdhetett dolgozni a síneken, hogy a sérült Volkswagent elszállítsa.
A művelet végén a vasúti szakemberek jelezték, hogy a sín felszabadult, majd egy teszt következett, hogy a félsorompó megfelelően működik-e? Működött, így a vasúti közlekedés zavartalanul haladhatott tovább.