Körzete az autópálya - Opel Insignia 1.6 Turbo D Sports Tourer teszt

Opel Insignia, Exclusive
Vágólapra másolva!
Az Insignia B a jelenkor legnagyobb, egyben legutolsó német (és amerikai) vér szerinti Opelje. Kombi kivitelben, gazdagon felszerelve és a ráncfelvarrás előtti kifutó kivitelben érkezett hozzánk tesztre, utóbbi kitétel azt is jelenti, hogy még a kis motornál sem kellett lemondanunk a negyedik hengerről.
Vágólapra másolva!

Bárhogy tombol a SUV-őrület, már ránézésre is vonzó, nagy és kényelmes utazóautó a Sports Tourer, e benyomás beülve, majd vezetve csak tovább erősödik. Utastere széltében és hosszában hatalmas térszabadságot ad 4 szinte bármekkora felnőttnek, vagy akár egy 2+3 fős családnak, könnyen alakítható, 560 literes raktere pedig alaphelyzetben is elnyel mindent, és lehajtott hátsó üléseknél pedig pluszban még kétszer ennyit (összesen 1665 liter), ha a szükség úgy hozza.

Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive

Minderre jön a tesztautó Exclusive OPC Line felszereltsége, amely új dimenziót nyit a hatalmas (öt méter hosszú), mégis kecses testű Opel számára.

Látványos és drága kiegészítői révén ugyanis puccos üzleti autóként is simán megállja a helyét.

Más kérdés persze, hogy a folyton rohanó vasalt inges népek hogyan viszonyulnak a villámos jelvényhez, mindenesetre ebben a formában tényleg kevés fogást lehet találni rajta.

Abszolút értékek és hasogatott szőrszálak

Hiányosságai közül a nem tökéletesen elnémított menetzajforrásokat kell elsőként említeni. Sztrádatempónál sajnos a szél és a gördülési zaj egyaránt magasabb a D szegmens prémiumainak szintjénél, s azok magasságából nézve az is hiba, hogy az amúgy rendesen kiegyensúlyozott dízelmotor távolinak ható, tompa moraja indokolatlanul magas fordulaton felerősödik.

Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive

Tény, hogy a rendeltetésszerű használattól eltérő, kihúzatásos vezetési stílus ellen nemcsak a karcsú fordulatszám-tartománnyal, hanem oda nem illő hangokkal is tiltakozik az Insignia 1,6-os, 136 lóerős common rail turbódízele (a kétliteresről itt olvashat tesztet). Már persze annak, aki eljut idáig, mivel a combos, 320 newtonméter forgatónyomaték a fülnek kellemes tartományon belül épül fel –

hát ezért hívják "Suttogónak" az Opel büszke mérnökei.

Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive

Erre még visszatérünk, előbb azonban húzzuk csak elő a maradék taslikat a pofonládából, igaz, jó mélyre bele kell túrni értük. Mindazonáltal a felhasznált anyagok és műszaki megoldások tekintetében is van némi lemaradás, ha azt az anyaméhet és high techet keressük, amelyekre az Audi, a BMW, a Lexus, a Mercedes és még néhány önjelölt kékvérű hivatkozni szokott a gyártmányaik horrorisztikus árának firtatásakor.

Extrákkal teletömve lépi át a tízmilliót

A költségeket saját zsebből fedezve a viszonylagos szerénysége ráadásul egyértelműen előny. Az Opel mindig is az arany középút szilárd képviselője volt, sosem tartozott a fentről joggal lenézhető pünkösdi királyok közé. Helyén kezelve a dolgokat, kétség sem fér ahhoz, hogy

az Insignia tisztességes minőséget és funkcionális bőséget ad,

főként, ha a tesztelt verzió OPC Line optikai, illetve Exclusive tartalmi extra csomagjainak 1 milliós, illetve a hatfokozatú automataváltó közel 500 ezres felárát is rádobja a 9,32 millió forintért elhozható 136 lóerős dízel kombi alapkivitelére a megrendelő.

Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive

A feláras bőségszaruval nemigen találunk érzékelhető különbséget a D szegmens legjobbjai és az Insignia Sports Tourer között. E konfigurációban a vörösesbarna bőrbelső, az elegáns, szálcsiszolt fém dekorbetétek, LED csíkok és a figyelmesen elhelyezett belső világítómodulok, az automatikus váltó és a parádésan működő vezetőasszisztensek, na meg a mindenütt kellemes tapintású és látványvilágú burkolatok, panelek és kárpitok sokat hozzátesznek a kellemes összképhez.

Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive
Opel Insignia, Exclusive

Ám nyilván a konkurencia is tudja, mitől döglik a légy, következésképpen nem ez a selling pointja a nagy Opelnek. Masszív összeszerelése sem emeli az átlag fölé, hiába precízek közelről nézve az illesztések, és hiába némák a burkolatok.

A távol-keletiek ebben a műfajban is legalább ennyire értik a dolgukat.

Akárcsak a tartósságot illetően, ami az előd Insignia és az Astra elnyűhetetlenségéből, na meg a fejlett ázsiai járműiparból kiindulva ugyancsak borítékolható közös érték lesz.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!