Nagy fordulat történt Magyarországon a dízelautók ügyében

Volkswagen dízelmotor
Vágólapra másolva!
A modern dízelek és azok károsanyag-kibocsátásának megítélése pozitív irányba változott Magyarországon.
Vágólapra másolva!

A Porsche Hungaria hat hazai weboldalon közzétett online felmérése szerint

a megkérdezettek több mint kétharmada nem számít a dízelautók kiszorítására vagy eltűnésére,

és többen tervezik dízelüzemű gépjármű beszerzését is.

A válaszadók 72 százaléka tervez autót vásárolni az elkövetkezendő három évben, főként használtat és 3-5 évest vennének. Az autók hajtását tekintve Budapesten a benzinesek állnak elöl, őket követik a dízelek, majd a hibridek és az elektromos autók. Az is kiderült, hogy tízből egy válaszadó számára nem elsődleges szempont a hajtás kérdése, így még bizonytalan, milyen típusú autó mellett dönt.

A fővárosban leginkább a benzines autók dominanciája jellemző, míg Pest megyében vagy a nem megyeszékhely méretű városokban alig haladja meg a népszerűségük a dízelekét.

A kisebb településeken lakók között fej-fej mellett halad a két hajtásmód.

A dízelek népszerűségét elsősorban a kedvező üzemanyag-fogyasztás magyarázza, a válaszadók 40 százaléka szerint ugyanis a dízelautók üzemeltetése a leggazdaságosabb.

A válaszadók 70 százaléka szeret saját maga tájékozódni az interneten autóvásárlás előtt, minden harmadik válaszadó pedig döntése előtt kikéri szakértő ismerőse véleményét is.

Legfontosabb szempontjaink közé a márka, az ár és az üzemanyag-fogyasztás tartozik, a lista utolsó helyére pedig a szín került,

amit nem sokkal előz meg a dizájn és a környezetvédelem.

Ez utóbbi kapcsán erőteljesen megoszlanak a vélemények: annak ellenére, hogy nem ez az elsődleges szempont autóválasztásnál, minden második kitöltő szerint már ez is fontosnak számít.

Közvetlen környezetünk – a család vagy a barátok – véleménye, illetve befolyása a legkevésbé meghatározó tényező autóvásárlás előtt, és az aktuális kedvezmények, akciók szerepe is elhanyagolható. Kiemelten fontos szempont azonban az aktuális anyagi helyzet, a kereset, vagy a hitellehetőség, amit a válaszadók 79 százaléka meghatározó tényezőnek tart.

A Porsche Hungaria felmérését összesen 18 793 személy töltötte ki.