Ki nem találná, melyik gyártó adta el a legtöbb autót tavaly

Volkswagen, gyár, autó, kocsi,
New Porsche cars are parked at the grounds of the Porsche plant in Leipzig, eastern Germany, on November 3, 2015. The US Environmental Protection Agency said late Monday, November 2, 2015, it had discovered that various six-cylinder 3.0 litre diesel VW Touareg, Porsche Cayenne and Audis were also rigged with a software which skews the results of pollution tests. AFP PHOTO / DPA / JAN WOITAS +++ GERMANY OUT +++ / AFP / DPA / JAN WOITAS
Vágólapra másolva!
Megőrizte az első helyet az autógyártó társaságok erősorrendjében a német Volkswagen csoport 2019-ben az előzetes értékesítési adatok szerint.
Vágólapra másolva!

A Handelsblatt beszámolója alapján

a VW nagyjából 10,9 millió autót adhatott el tavaly, így sorban a negyedik évben végezhetett az első helyen,

ismét maga mögé utasítva a japán Toyotát, amely 10,7 millió kocsit értékesített.

Jürgen Stackmann, a VW értékesítési igazgatója a napokban ismertetendő végleges adatokról elöljáróban elmondta, hogy a csoport névadó márkája történelmi csúcsot állított fel 2019-ben, több tízezerrel túlszárnyalta az egy évvel korábbi 6,2 milliós értékesítési darabszámot.

A csoport további márkái, így az Audi és a Skoda is több gyártmányt szállított ki a vásárlóknak, mint 2018-ban, a VW így a globális autópiac mintegy 4 százalékos csökkenésének ellenére jó évet zárt, és

csaknem 8 százalékos világpiaci részesedést ért el.

New Porsche cars are parked at the grounds of the Porsche plant in Leipzig, eastern Germany, on November 3, 2015. The US Environmental Protection Agency said late Monday, November 2, 2015, it had discovered that various six-cylinder 3.0 litre diesel VW Touareg, Porsche Cayenne and Audis were also rigged with a software which skews the results of pollution tests. AFP PHOTO / DPA / JAN WOITAS +++ GERMANY OUT +++ / AFP / DPA / JAN WOITAS Forrás: AFP/Jan Woitas

Ez mindenekelőtt a városi terepjárók (SUV) előretörésének tulajdonítható. A Volkswagen márkánál tavaly 30 százalékot ért el az SUV-k aránya az eladott kocsik körében, ami 10 százalékpontos növekedés. Ez a trend a következő években is kitart, így

2025-re már minden második új Volkswagen városi terepjáró lehet.

A márka főleg a kisebb méretű és a kompakt SUV-k kategóriájában teljesít jól, a T-Cross és a T-Roc modell révén. Ezeket a kocsikat ugyan jóval magasabb áron lehet eladni, mint egy hagyományos személyautót, de a szén-dioxid-kibocsátásuk hasonló, szemben a nagyméretű SUV-okkal, amelyek súlyuk, fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk miatt a környezetvédők bírálatainak kereszttüzébe kerültek.

Részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású Volkswagenből 80 ezer kelt el tavaly,

a legnépszerűbb a Golf elektromos változata volt. Az idén jelentős növekedést remélnek, főleg Európában. Így egyedül az első eleve elektromos meghajtásúnak tervezett modellből, az ID.3-ból - amelynek sorozatgyártása tavaly ősszel kezdődött - a remények szerint 100 ezer darabot értékesítenek az idén.

Jürgen Stackmann arról is beszámolt, hogy tavaly Kínában is növekedést regisztráltak, 3,16 millió kocsit, az egy évvel korábbinál 1,7 százalékkal többet adtak el, annak ellenére, hogy az új autók kínai piaca sorban a második éve zsugorodott. Ez az eredmény minden bizonnyal a márka elismertségének tulajdonítható - tette hozzá.

A szakember elmondta, hogy a 2020-as kilátásokkal kapcsolatban "visszafogottan optimista", arra számít, hogy a kínai piac stabilizálódik, az európai és az észak-amerikai piac pedig megőrzi stabilitását.