Szürke kombi helyett megfizethető shooting brake - Kia ProCeed 1.4 T-GDI teszt

Kia Proceed teszt (2020)
Vágólapra másolva!
A változó vásárlói igények és a költséghatékonyság miatt egyre ritkább, hogy a hétköznapi autógyártók különleges típusokat tartsanak a kínálatukban. Még szerencse, hogy néha akadnak kivételek, mint például a Kia ProCeed – íme, egy shooting brake (kupé-kombi) a kompakt autók forgatagában, amihez hasonlót egyedül a Mercedesnél láthatunk. Pontosan másfélszer ennyiért.
Vágólapra másolva!

Hol vannak már az idők, amikor tucatszám válogathattunk a „népautók" érdekesebbnél érdekesebb változatai közül? Emlékszik még például a Peugeot 206 CC-re, vagy épp az Opel Calibrára? Nem csupán a kabrió és kupé kategória szűkült töredékére, komplett autófajok tűntek el a süllyesztőben. Lassan az egyterűek is kezdenek kihalni, és ma már nemcsak a kisautók, hanem a kompaktok között is eltűntek a háromajtós verziók. Egyedül a SUV-divat hódít megállíthatatlanul.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

Persze a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt már annak is örülni kell, ha GTI, GSi vagy Type-R felirat díszeleg az autón (persze gyárilag, nem utólag). Az ilyen különlegességek sokáig nem igazán mozgatták meg Dél-Korea feltörekvő autóiparát, erre most tessék, miközben mindenki más racionalizál, a kompakt Hyundai i30-ból ötajtós kupét (Fastback) és vérpezsdítő N-modellt is kínálnak. Naná, hogy ezek után a konszerntestvér Kia Ceed harmadik generációja sem maradhatott ki a jóból.

Aki csak az orrát látja, nem is gyanakszik

Ennek szellemében a Golf koreai riválisa sem csupán ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával kerül le a gyártósorról. Míg azonban korábban a háromajtós verziót rejtette a régi írásmódú Pro_Cee'd név, ezúttal egy igazi különlegességet, a shooting brake kialakítást vették elő.

A kupé-kombinak tekinthető forma kifejezetten ritka,

leginkább a Mercedes világából lehet ismerős. Nagyot vállaltak tehát Dél-Koreában, de mint látni fogjuk, nem tört bele a bicskájuk a feladatba.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

A ProCeedet leginkább hátulról vagy oldalról érdemes megközelíteni, ha szemből nézünk rá, pont a lényeget nem fogjuk észrevenni. Persze innen sem csúnya innen, csak pont úgy néz ki, mint bármelyik másik Ceed. Rendben, a lökhárító sportosabb az utcákon tucatszám rohangáló hófehér céges verzióknál, de egyébként minden más ugyanaz. A tigrisorrnak hívott hűtőmaszk, a lámpák, a márkajelzés, a motorháztető, minden stimmel.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

Csak laposabb építése lehet gyanús, és valóban, 4 centivel alacsonyabban van a tető,

de az igazi show a B-oszlop mögött indul. Onnantól ugyanis erőteljes lejtésnek indul a felső lemez, hogy aztán egy olyan farrészben végződjön, ami mindenki fejét elcsavarja. Tesztautónk fekete fényezése tompítja ugyan a hatást, de ennyire dögös „kommersz" kombit nem találunk még egyet. A tető vonala egyetlen ívben folytatódik a csomagtérajtón és tovább, a teljesen síkba dolgozott lökhárító legaljáig.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

Ez azért nem a szokványos kombis far

Mindezt megfejelik a lámpák, amik este, sötétben menő látványt nyújtanak. Egyesek a Porsche Panamera ST-t vélik felfedezni ebben a hátsóban, talán tényleg a német márka adott hozzá ihletet. Egyedül egy dologba lehet belekötni, kedvenc mumusaim, a kamu kipufogónyílások itt is felütötték a fejüket. Ha valaki a csúcs GT kivitelt választja, ott tényleg a felső nyílásokon "sztereóban" távoznak a gázok, míg a tesztelt alap GT-Line esetében befalazott végződések vannak dísznek.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

Oldalról is impozáns az ívelt hátsó, amit fokoz a csinos, 17 colos felni és a cápauszony-dekoráció, valamint a sportos küszöb. Belül kevésbé mellbevágó a látvány, shooting brake ide vagy oda, a költségeket nem lehetett az egekbe emelni.

A műszerfal maradt ugyanaz, mint a mezei Ceedekben,

de a hangulat mégsem fapados. Bőrhatású, puha, dupla varrással díszített borítást kapott a felsőrész, a selyemfényű ezüstöt is bátran használták, ilyet kaptak a szellőzők, a kormány, a váltó környéke és az ajtók is.

Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)
Kia Proceed teszt (2020)

Sajnos legalább ugyanekkora arányban tűnik fel a könnyen porosodó fekete zongoralakk, de a két ülés közötti területet leszámítva azért nem annyira zavaró a jelenléte. Majd elfelejtettem a részben perforált bőrrel és fehér cérnával varrt, csapott aljú és remek fogású sportkormányt. Mivel GT-Line kivitelről van szó, az üléseknek csak a kárpitozása speciális (bár inkább nézni kellemes, mint tapintani), igazi sportos kagylókról nem beszélhetünk – mindenesetre kényelmesek.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!