A valaha volt leggyorsabb szériaautóját mutatta be a Peugeot

Peugeot 508 PSE
Vágólapra másolva!
A zöld rendszámos 508 PSE-ben a benzinmotor a két elektromossal együtt elképesztő teljesítményre képes.
Vágólapra másolva!
Élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat különbözteti meg a PSE verziót a normál 508-astól Forrás: Peugeot

A Peugeot a 210. születésnapján jelentette be, hogy Peugeot Sport Engineered néven

új, sportos termékvonalat indít

(ennek első modellje az 508 PSE), valamint azt is, hogy 2022-től visszatér a hosszú távú autóversenyzés (WEC) új LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.

Így néz ki a Peugeot új versenyautója, amely 2022-ben indulni fog Le Mans-ban Forrás: Peugeot

Az 508 Peugeot Sport Engineered a Peugeot valaha volt legerősebb szériamodellje, mivel a jó öreg 1,6-os turbómotornak két villanymotor is segít a hajtásban (egy elöl és egy hátul, így a kocsi összkerekes). A plug-in hibrid rendszer

összteljesítménye 360 lóerő, össznyomatéka pedig 520 Nm,

a benzinmotor folyamatosan tölti a hibrid rendszer 11,5 kWh-s akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény bármikor rendelkezésre álljon. 5,2 másodperc alatt gyorsul fel a francia sportlimuzin 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/h, mindkét adat a legjobb, amit egy Peugeot valaha tudott.

Az 508 Peugeot Sport Engineered háromféle fényezéssel kapható: szürke, fekete és gyöngyházfehér Forrás: Peugeot

A PSE a normál 508-ashoz képest sportosabb futóművet kap, ugyanis alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt, és az adaptív lengéscsillapítás is alapáron jár. Elöl 380 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a megállásról négydugattyús féknyergekkel, a 20 colos keréktárcsákra Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.

Az i-Cockpit műszerfalat a Peugeot Sport Engineered modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység teszi egyedivé. A sportülések bőr, 3D szövet és Alcantara vegyes kárpitozással készülnek Forrás: Peugeot

Összesen öt vezetési üzemmód közül lehet választani:

  • Electric: a 100%- ban elektromos üzemmód 0-140 km/h között működik, lassan hajtva akár 42 km is lehet a hatótáv (WLTP), így a kocsi nálunk zöld rendszámot kaphat.
  • Comfort: köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal.
  • Hybrid: a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt.
  • Sport: a 360 lóerő rendelkezésre áll, emellett a kormányzás, a csillapítás, a gázpedál viselkedése is a sportos használathoz igazodik.
  • 4WD: a hátsó kerekek is folyamatosan hajtottak a nagyobb tapadás érdekében.
Polírozott kipufogvégeket és lakkfekete középső diffúzort is kapott Forrás: Peugeot

Szabványos otthoni hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt, 32 amperes fali töltő segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel az akkumulátor. Az 508 Peugeot Sport Engineered CO2-kibocsátása a WLTP szerint 46 g/km, ami mindössze

2 literes fogyasztásnak felel meg.

Tegyük hozzá, hogy csak akkor, ha gyakran töltik fel az akkumulátort, és kihasználják az elektromos hatótávot.

A szedán mellett kombi karosszériával is elérhető lesz az 508 PSE Forrás: Peugeot

Az 508 Peugeot Sport Engineered Franciaországban, Mulhouse-ban készül, és október közepétől lesz előrendelhető. Magyarországra várhatóan 2021 első felében érkeznek az első példányok.