Bemutatkoztak a megfizethető új lengyel villanyautók

Izera
Vágólapra másolva!
A új Izera márka ferdehátú kompakt és SUV modelljeinek összeszerelése 2023-ban kezdődhet el.
Vágólapra másolva!
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera

2016-ban alapította meg négy lengyel állami energiaszolgáltató az Electromobility Poland nevű céget, amelynek a feladata az új,

Izera márkájú villanyautók

kifejlesztése és gyártása. A délnyugat-lengyelországi hegységről elnevezett autómárka első két modellje online bemutató keretében szerdán debütált a nagyközönség előtt.

Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera

Egy kompakt ferdehátú és egy kompakt SUV modellről van szó, a műszaki adatokról még csak annyit árultak el, hogy a kétféle akkumulátor közül a nagyobbal

a hatótávolság eléri majd a 400 kilométert, és, hogy 0-100 km/órára kevesebb, mint 8 másodpercig tart a gyorsulás.

Lesznek egy, valamint kétmotoros verziók is, két- és négykerék-meghajtással.

Ma már elengedhetetlen, hogy egy autógyártónak SUV modellje is legyen Forrás: Izera

Lengyelország a legnagyobb állam az Európai Unióban, amelyik nem rendelkezik saját autógyártóval. Ettől függetlenül az autóipar a második legnagyobb ágazat a gazdaságban, a lengyel GPD 7 százalékát adja és 470 ezer dolgozónak teremt munkát. A szakértelem és a munkaerő tehát bőven adott, hogy a hazai autómárka elindulhasson.

A bemutatott prototípusok megalkotásához a német EDAG Engineering nyújtott műszaki segítséget, a tetszetős formatervek az olasz Torino Designtól származnak, ahol

a Jaguar korábbi formatervezője, Tadeusz Jelec irányította a munkát.

A tervezésnél az volt a fő szempont, hogy a ferdehátú és a SUV is tökéletesen alkalmas legyen családi kocsinak: tágasak, praktikusak legyenek és kényelmesen rugózzanak. Főképp a lengyel emberek igényeit vették figyelembe a tervezésnél.

Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera

Bátran elmondható a képek alapján, hogy jó munkát végeztek a dizájnerek,

a két kocsi bármelyik neves autógyártó modellje lehetne.

A LED-ekkel megvilágított maszkok karakteressé teszik a gömbölyded formát, a kabin kialakítása pedig egy prémiumautóban is megállná a helyét.

Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera

Természetesen a külső formák és a belső terek még sokat változhatnak a sorozatgyártásig, amelynek elindulását 2023-ra ígérik, de a Piotr Zaremba, az Electromobility Poland vezérigazgatója szerint a most bemutatott jellegzetes vonások megmaradnak.

A modellek minden modern vezetéstámogató rendszerrel fel lesznek szerelve,

és a tulajdonosok mobilos applikáción keresztül a távolból is ellenőrizhetik a kocsijuk állapotát, helyzetét, és akár a klímaberendezését is elindíthatják.

Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera
Izera

Biztos, hogy egy neves külső autógyártó partner elektromosautó-platformjára épülnek majd a modellek, de még nem dőlt el, hogy kiére, mert folynak a tárgyalások. Tippünk szerint szóba jöhet a Volkswagen MEB platformja, vagy a francia PSA konszern frissen bemutatott eVMP-je, de akár az a Tesla is lehet a beszállító, amelynek most épül Berlin mellett az európai gyára.

Vezeték nélküli telefontöltő van az előválasztó kar előtt Forrás: Izera

Az Electromobility Poland jelenleg a Izera-gyár helyszínének kiválasztásával van elfoglalva, az első kapavágást követően 36 hónap telik majd el, mire az első autó legördül a szerelőszalagról. A lengyel villanyautókat

az Európai Unió minden államában forgalmazni fogják,

országonként csupán 1-2 bemutatótermet terveznek, mivel az értékesítés nagy része az interneten zajlana. A szervizhátteret a technológiát biztosító majdani műszaki partner meglévő hálózata adhatja. Megfizethető árat ígérnek a lengyelek, de konkrét összeget nem említettek a sajtóanyagban.