Ez az autó szól a távol lévő szülőknek, ha a gyerek túl gyorsan vezeti

seat ateca
Vágólapra másolva!
A frissített Seat Ateca külsejét az új Leonéhoz igazították, egy ügyes applikáció is megjelent hozzá.
Vágólapra másolva!

A Seat első SUV-ja, az Ateca igen sikeres típus, hiszen 2016-os megjelenése óta már több mint 300 ezret adtak el belőle. Idén elérkezett az életciklus felénél esedékes ráncfelvarrás ideje, a frissített változatot a leonos LED fényszórókról és hűtőmaszkról, valamint az új lökhárítókról lehet legkönnyebben felismerni. Lecserélték a hátsó lámpákat is, az új LED-es egységek a jobban felszerelt változatokon már dinamikus, futófényes irányjelzővel rendelkeznek. A jó megfigyelők azt is kiszúrhatják a képeken, hogy a hátsó típusjelzést már a kézírás-jellegű betűkkel írták ki a csomagtérfedél közepére, akárcsak a Leonon.

Az új lökhárítók miatt nőtt meg 18 mm-rel az Ateca hossza, most 4381 mm Forrás: Seat

A Reference, Style és az FR mellett megjelent egy új felszereltségi szint, az Xperience, amely az Ateca terepjáró-képességeit igyekszik kidomborítani a karosszérián körbefutó fényezetlen műanyag védőelemekkel. Az új Dark Camouflege árnyalattal együtt összesen tízféle szín közül lehet választani, a 16-19 colos méretben elérhető könnyűfém felnikből összesen 14-féle létezik az autóhoz.

Mutatósak az új, krómozott ál-kipufogóvégek Forrás: Seat

A belső térben az új, 10,25 colos digitális műszerfal (a jól felszerelt modelleken széria) és a frissített infotainment rendszer a legnagyobb újdonság, utóbbi érintőképernyője is megnőtt, már 8,25 vagy 9,2 colos lehet a felszereltségtől függően. Javult a hangvezérlő rendszer („Hola Hola" felkiáltással lehet életre kelteni), a beépített eSIM-nek köszönhetően az internetkapcsolat is megoldott, ráadásul a fejlett online szolgáltatások egy évig minden Ateca változathoz ingyenesek lesznek. Az Apple Carplay és az Android Auto már vezeték nélkül is használható wifi vagy Bluetooth segítségével.

Már alapáron jár a vezeték nélküli telefontöltő és a 4 darab, megvilágított USB-C csatlakozó. Egy applikáción keresztül az Ateca már a távolból is elérhető, így például a zárakat, a dudát és az irányjelzőket is lehet működtetni, vagy a kocsi helyzete is lekérhető, hogy könnyebb legyen megtalálni. Sőt, a Seat még akkor is figyelmeztethet az okostelefonon keresztül, ha lopási szándékot észlel, vagy valaki a beállítottnál nagyobb sebességgel vezeti (aggódós szülőknek előnyös).

Az Atecát Csehországban gyártja a Skoda, ott, ahol testvérmodellje, a Karoq is készül Forrás: Seat

Javítottak az utastéri anyagokon, lecserélték az ajtópaneleket és a kormánykereket (fűthetőre), emellett többszínű LED-es hangulatvilágítást is megjelent. Egy új bevonatnak köszönhetően a befagyott szélvédő 2-3 perc alatt teljesen jégmentessé tehető, amihez a látást zavaró fűtőszálakra sincs szükség.

A 110 lóerős 1.0 TSI alapmotorban hatékonyabbé tették az égést és egy új, változó geometriájú turbófeltöltőt is kapott a háromhengeres, amitől 10 százalékkal javult a fogyasztása. A legnépszerűbb motor, a 150 lóerős, hengerlekapcsolásra képes 1.5 TSI nem változott, mint ahogy a csúcsot jelentő 190 lóerős 2.0 TSI sem.

A felfrissített Atecát várhatóan ősztől lehet majd megvásárolni Forrás: Seat

Megszűnt az 1.6 literes dízel forgalmazása, helyette a nyomatékosabb és sokkal tisztább üzemű, kettős SCR katalizátorral rendelkező 2.0 TDI-t kínálják szintén 115 lóerővel, ennek a motornak létezik 150 lóerős változata is (190 lóerős már nem). Meglepetésre egyetlen hibrid hajtásláncot sem jelent meg az Atecában, pedig a Leonhoz már létezik az 1,5 literes TSI lágy hibrid rendszerrel.

Továbbfejlesztették az adaptív tempomatot, az új változat már a navigációs rendszer adatbázisát és a frontkamera képét is felhasználja az ideális sebesség megválasztásához, a tempó függhet az út vonalvezetésétől és az esetleges veszélyektől is. A 2-es szintű önvezető rendszer a távolságtartó tempomatot a sávtartással egészíti ki, és már 210 km/órás sebességig képes működni, természetesen a sofőr felügyelete mellett.