Fókuszban a divat, egy sajátos ötlettel - Ford Puma 155 ST-Line X teszt

Ford Puma teszt (2020)
Vágólapra másolva!
Crossoverként a Ford ezúttal a Fiesta méretosztályában járatja csúcsra a menőséget, kretén formák helyett azonban a dinamizmusra helyezte a hangsúlyt. A Puma és lágy hibriddé alakított, 155 lóerős turbómotorja is kiemelkedő, de azért akadnak hibái – főleg az árcédulán szereplő összeg.
Vágólapra másolva!

A Ford nem csupán ráérzett, de újabban egyenesen profi szintre fejlesztette az aktív, sportos életstílus négykerekű kellékeit. Ma már minden létező méretosztályban van SUV-szerű ajánlatuk, a kiskategóriában rögtön három is. A mackóba öltöztetett Fiesta Active, illetve a hitelesen kiscserkész kinézetű (de az európai ízlésnek továbbra is furcsa) Ecosport után itt van a sportosan vagány, új Puma, amely tesztünkre 8,3 millió forintos, 155 lóerős mHEV ST-Line X kivitelben érkezett.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

Ismerős név, de emelt és ötajtós tálalásban

Így a Puma áll a csúcson, főként, ha a mai kor követelményeinek és lehetőségeinek szemüvegén át nézzük. Megörökölt neve is védhető, hiszen eredetileg az 1990-es évek végén egy Fiesta alapú kis kupéként lágyítgatta a hölgyvásárlók szívét, s most is ez a szerepe.

Az igényszint azonban húsz év alatt alaposan feljebb ugrott,

ehhez nőtt fel tudása, mérete és műszaki színvonala. Olyannyira, hogy a név és a célcsoport mellett mindössze a lejtős far maradt meg a múltból, minden más változott.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

A Ford következetesen SUV-ként határozza meg a Pumát, de egy hét együttlét alatt sem sikerült olyan szöget találni, amiből annak látszana. Noha az egykori kupé sziluett új, erőteljes izomtónusokkal és két hátsó ajtóval egészült ki, a végeredmény mégsem egy esetlen elefántra a porcelánboltban, sokkal inkább egy ugrásra kész francia bulldogra emlékeztet. Komoly, de játékos.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

Az európai Fordok között persze akár az SUV kategória sem túlzó meghatározás, a piacon azonban jó néhány közvetlen ellenfele is akad, s azokat mind crossovernek hívják. De mindegy is, hogy minek nevezzük,

hiszen megemelve is az unalmas kisautók tömegébe visz színt.

Centikben és használati értékben is több a Fiestánál, holott aligha ül majd bele rendszeresen négy felnőtt.

Pótkerék helyett medence lehet hátul

A tetszési indexét borítékolhatóan felfelé befolyásolja majd a formája, de dimenziói is vonzóak, 4,2 méteres hosszúságával és 2588 mm tengelytávjával egyenesen a Focus I. méreteit hozza. Szélességben 13 centit ver a híres (1999-es Év autója) egykori rokonra, s minderre jön a hatalmas, trükkösen kialakított, de mégis praktikus 456 literes csomagtartó. Egy 80 literes, szögletes, lefolyóval ellátott alsó üreg és a hátsó ajtóval együtt emelkedő kalaptartó adja a különlegességét.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

A Puma dizájntermékhez képest kimondottan sokoldalú,

akár családi autónak is simán megállja a helyét, főleg, ha kettőnél kevesebb lakli kamasz terpeszkedik a fedélzeten. Csak érdekességképpen: az ős-Puma hossza nem érte el a 4 métert, az emberrel ellentétben tehát az autók húsz év után sem állnak meg a növekedésben. De mindez csak a modellváltások során megy végbe.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

Persze a mai személyautóknak a méretnövekedés kritériumain túl újabb fokmérői lettek. Jóllehet eddig is elsősorban a folyamatos innováció szólt amellett, hogy naprakész autóval járjunk, a komfort, a biztonság és a fogyasztás mellett az elmúlt években fokozattan megjelentek a környezetvédelmi (lásd: uniós CO2-kvóták) és a felhasználóknak egyre fontosabb informatikai szempontok is.

Leparkol és sávot tart, de nem beszél magyarul

Utóbbiakat akkor is külön kell tárgyalni, ha azok voltaképpen a biztonsági és kényelmi szolgáltatások körébe tartoznak. Az egyre gazdaságosabban és gyorsabban fejleszthető asszisztensek ugyanis megkönnyítik a mindennapi életünk.

Ugyan kinek lenne ma már türelme papírtérképpel tájékozódni,

vagy a négyzetrácsos füzetben átlagfogyasztást számolni, ha mindezt jobban csinálja egy program?

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

És ha lehet, ki ne akarna ütközésmegelőző, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomra figyelmeztető és aktív vészfékrendszert, vagy adaptív sebességtartót, beparkoló automatikát, tolatókamerát, LED fényszórót, digitális műszerfalat, 8''-os érintőkijelzőt használni? Sajnos az imént felsorolt tételek közül kevés az, ami a 125 lóerős alapmodellhez is felár nélkül elérhető, de a gyalogosfelismerés és a sávelhagyás belefért a keretbe.

Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)
Ford Puma teszt (2020)

Hogy pontosan melyik a zsebbe nyúlós, nehéz kibogarászni a konfigurátorból, mindenesetre a jelenlegi legjobban felszerelt ST Line X

még egy további 390 ezer forintos ajánlott csomaggal okosítható.

Annyi hátrány éri egyelőre a hazai vevőket, hogy a hangvezérlés nem tud magyarul, és a PassConnect modem (fedélzeti wifi, valósidejű forgalmi adatok, okostelefonos távfunkciók) még nem elérhető.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!