A BMW nem tett le arról, hogy vizet pöfögő autókat gyártson

BMW hidrogén
Vágólapra másolva!
A tiszta üzemanyaggal tankolható X5-össel két év múlva találkozhatunk az utakon.
Vágólapra másolva!
A hidrogénes X5 tanulmány tavaly ősszel mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon Forrás: BMW

A BMW elárulta az első technikai részleteket a hidrogénautójával kapcsolatban,

amit a téma szakértőjével, a Toyotával közösen fejlesztenek 2013 óta.

A BMW i Hydrogen NEXT-ben a Toyotával közösen kifejlesztett üzemanyagcellák dolgoznak majd, amelyeknek a németek által tervezett kiegészítő rendszer ágyaz meg.

Az üzemanyagcella maximálisan 170 lóerőnyi energiát képes előállítani a hidrogén és az oxigén kémiai reakciójából, de a nagyteljesítményű akkumulátorból érkező plusz energia miatt

a hajtás rendszerteljesítménye eléri a 374 lóerőt.

A BMW a hidrogénautóját az eDrive hajtáslánc ötödik generációjával szerelte fel, amely hamarosan a tisztán elektromos BMW iX3-ban ünnepli világpremierjét.

A két darab 700 bar töltőnyomású hidrogéntartályban hat kilogrammnyi hidrogén fér el. Utántöltésük mindössze három-négy percet vesz igénybe Forrás: BMW

A hidrogén és az oxigén kémiai reakciójának melléktermékeként csupán vízgőz keletkezik, ami azt jelenti, hogy

a hidrogénautó csupán vizet bocsát ki a kipufogóján.

A nagyteljesítményű akkumulátort az üzemanyagcella mellett a fékezések során visszanyert energia is táplálja.

Két év múlva az utakon

2022-től a BMW kisszériás tesztautókkal kezdi meg a hidrogénhajtás közúti tesztelését, az aktuális X5 műszaki alapjaira építve. A technológia legkorábban

az évtized második felében jelenhet meg sorozatgyártásban,

jelenleg a térnyeréséhez szükséges infrastruktúra, például az Európa-szerte hozzáférhető hidrogéntöltőállomás-hálózat még nem áll rendelkezésre, Magyarországon például nincs is hidrogén töltőállomás.

Forrás: BMW

„Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egy olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni az eltérő piaci és ügyféligényeket. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos autók és a plug-in hibridek mellett hosszú távon a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella lehet portfóliónk negyedik alappillére" – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja.

„Akkor jön el a hidrogén mint energiahordozó létjogosultsága, amikor környezetbarát módon, versenyképes áron sikerül azt nagy mennyiségben előállítani. A hidrogént ezt követően is először olyan területeken fogják alkalmazni, amelyeken a tisztán elektromos meghajtás nem célravezető, így például a hosszú távú teherszállítmányozásban" – tette hozzá.