Lehet három kívánság, de nem mind teljesül – Mazda CX-30 G122 teszt

Mazda CX30 teszt
Vágólapra másolva!
Szépet, jót és olcsót akar? Bármelyiket választhatja, de egyszerre mindig csak kettőt – szól a mondás. Pont így van ezzel a Mazda3 megemelt, SUV-os gúnyába öltöztetett testvére is, mégis, ára ellenére rövid időn belül mára a legnépszerűbb modellje lehet. Kipróbáltuk, hogyan muzsikál a modern kompakt SUV turbó nélküli alapmotorral, de tisztességes felszereltséggel.
Vágólapra másolva!

Aki eddig azt hitte, hogy érti a Mazda logikáját, gondolja újra. Az új, kompakt modell az eddig viszonylag egyértelmű számozás alapján a CX-4 nevet kellene, hogy viselje, hiszen pont a CX-3 és a CX-5 közé lett belőve. Ez a 30-as szám simán megkavarhatja az érdeklődőket és szerintem még vásárlókat is veszthetnek miatta, de ők tudják – alighanem abban bíznak, hogy idővel megszokja a nagyérdemű.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

Egyetlen paraméterével esik csak ki a szerepéből:

ez a legalacsonyabb a Mazda szabadidőautó-kínálatában,

ez pedig jól jelzi, hogy a japán gyártó nagyon érzi, mire van szükség: jól kinéző (lapos, sportos, de mégis kicsit emelt), városi dzsungelharcra kész, használható méretű micsodára. A CX-30 nemcsak az új 3-as alapjaira építkezik, de megkapta annak legfontosabb és legszebb stílusjegyét is, a hosszan nyújtózó nagyon lapos szögben álló motorházat, amin akár pingpongozni is lehetne.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

A forma kiemelkedik a már unalmas városi SUV-mezőnyből, egyszerre légies, elegáns és finom a sok apró domborítással és ezzel a nagyon nyújtott formával, a körbe műanyagozott kerékívek viszont jó tartást adnak az összképnek. Annyira azért nem lapos a hátsó szélvédő, hogy terepkupéról beszéljünk – olyat a Mazda kizárólag Kínában gyárt és értékesít CX-4 néven, ami némi magyarázatot adhat a nem túl szerencsés névválasztásra.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

Letisztult és minőségi beltér, fura kék csíkkal

Évtizedek óta tartja magát a közvélekedés: a japánok tartós, de igénytelen autókat készítenek, a szó jó és rossz értelmében egyszerre. A Mazda viszont évek óta próbál szabadulni ettől a stigmától, és a szándék beérett, a CX-30 az első olyan modell, amiben nem volt egy másodpercre sem rossz érzésem. Bárhova nézek és nyúlok, kellemes, már-már prémiumautós a beltér, a kormány nagyon jó fogású és

az egésznek van egy letisztult, zen-hangulata

az ügyesen elrejtett szellőzőrostélyokkal és a kellemesen szellős gombmennyiséggel.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

Még a névnél is értelmezhetetlenebb volt viszont a kék kárpit a műszerfalon körbe, erről nyilván nem az autó tehet, hanem az, aki konfigurálta. Nekem ez a minimalista stílus a színt leszámítva nagyon bejött, a kompakt Mazda nyugtató hatással volt az idegeimre, pláne miután belehallgattam a feláras Bose-hifibe. Az utóbbi időben volt nálam 1,5 milliós hifivel szerelt országúti romboló is, de az sem szólt ennyire tisztán és szépen.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

A központi kijelző, amit rendesen besüllyesztettek a műszerfalba, meglepően keskeny - értem én, hogy a hosszan elnyújtózó műszerfal dizájnhoz ez illik, de navigációt használva kompromisszumos.

A menü egyébként logikus és könnyen használható,

érintéssel és a nagy központi tárcsával is vezérelhető. Arra, hogy a műszeregység közepe digitális, úgy nagyjából a harmadik napon jöttem rá: ez egyfelől nagy dicséret, mert nem rontották el a hagyományos körműszereket mindenféle béna grafikával (mint a Toyota), illetve az LCD-n a feketék is tényleg feketék.

Ennyit tesz helykínálatban a SUV-felépítés

Másfelől felveti a kérdést, hogy mi szükség van erre a kijelzőre, ha a műszeregység környékén található információk elfértek volna egy 200x200 pixeles dobozban is. Persze most ez a divat, digitális műszerfal nélkül nincs komolyan vehető autógyártó, de meg kellene itt is találni a középutat, mint ahogy a gomberdőnél a Mazda meg is találta: nyilván nem kell belőlük száz, de a hangerőt és a hőmérsékletet általában macerás a menüből állítgatni – és itt szerencsére nem is kell.

Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt
Mazda CX30 teszt

Ez a legolcsóbb Mazda, amelyikben tényleg használható a hátsó sor.

A CX-3 nevetséges hátsó traktusa és az új 3-as limitált fejtere után igazi fellélegzés, hogy itt könnyedén elfér két átlagos felnőtt vagy két gyerek biztonsági ülésben úgy, hogy egyikük sem fogja rugdosni az első ülések támláit. A csomagtér szintén használható, 430 literes szemben a 3-as 350 literével. Akik egyetlen autóval családot fuvaroznak rendszeresen, ennél kisebbet ne vegyenek.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!