A Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut tanulmánya szerint Németországban az októberben eladott új autók 34,7 százaléka SUV volt.
Németországban a városi terepjárók eladása évi átlagban 11 százalékkal bővült 2010 óta.
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a SUV-ok eladásának növekedése fékezi azt a kormányzati tervet, hogy gyors ütemben bővüljön az elektromos autók értékesítése.
Részben ennek következményeként a német kormány 2020-ról 2022-re tolta ki azt a célját, hogy egymillióra emelkedjen az elektromos autók száma az országban.
A Nemzetközi Energiaügynökség tanulmánya szerint
a szabadidőjárművek mára a világgazdaság egyik legnagyobb ökológiai kockázati tényezőjévé váltak.
A világ SUV-állományának éves CO2-emissziója tíz év alatt több mint megnégyszereződött, és ezzel
nagyobb mértékben járult hozzá a globális szén-dioxid-kibocsátás növekedéséhez, mint az energiaszektor kivételével bármely más ágazat,
beleértve a nehézipart, az áruszállítást vagy akár a légiközlekedést.