Megdöbbentő felmérés készült, ennyire bunkók a magyar autósok

útfelújítási program aszfaltozás dolgozik férfiak munkában FOTÓ ÁLTALÁNOS HÉTKÖZNAPI ÖLTÖZÉK TÁRGY útfelújítás védőöltözék
Medgyesbodzás, 2011. január 19. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik munkatársa a Békés megyei Medgyesbodzás határában a frissen felhordott aszfaltréteget simítja. Teljes kapacitással végzik a kátyúzási munkálatokat Békés megye útjain. A rendkívül változatos időjárásnak köszönhetően jóval előbb és jóval nagyobb számban jelentek meg a kátyúk az utakon. A főutak aszfaltborításán ütőkátyú, még a mellékutak vegyes borításán sok apró kátyú okozza a gondot. Aszfaltmaróval felszedik a régi burkolatot, majd az úgynevezett aszfalt-újrahasznosító géppel felmelegítik, és újra visszajuttatják az útra és vibrációs hengerrel tömörítik. MTI Fotó: Rosta Tibor
Vágólapra másolva!
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. nemrégiben készült belső felmérése alapján nincs könnyű dolguk a társaságnál dolgozó munkatársaknak, akiket sok esetben nemcsak verbálisan, hanem fizikailag is bántalmaztak már munkavégzés közben az autósok.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 94 mérnökségének munkatársai között készített reprezentatív felmérést. Az 1480 szakember által kitöltött felmérés adatai alapján a társaság az ősz folyamán tovább folytatja „Biztonságunk az Ön kezében van!" kampányát. Az idei kampány május végén indult, arra hívja fel a figyelmet, hogy

2000 óta 17 közutas szakember vesztette életét figyelmetlen autósok miatt munkaterületen,

az autópályákon pedig szinte hetente éri baleset az ott dolgozókat. A nemrégiben készült belső felmérés szerint:

  • A mérnökségi dolgozók 80 százaléka véli úgy, hogy a munkaterületek mellett elhaladó tíz autós közül maximum kettő tartja be az ideiglenes sebességkorlátozást.
  • A közutas szakemberek 88 százalékát, vagyis a felmérésben résztvevő több mint 1300 munkást sértegették már szóban. A türelmetlen autósok rendszerint trágár kifejezésekkel illetik őket.
  • A válaszokból kiderül, hogy az úton dolgozó közutasok több mint 20 százalékát dobálták már meg autókból, többek között paradicsommal, sörös dobozzal és műanyag flakonnal is.
  • Minden harmadik közutast ledudáltak már munkavégzés közben.

A társaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkatársai számára balesetveszélyes helyzetek kialakulási lehetőségét minimalizálja, míg a közlekedők a lehetőségekhez mérten optimálisan érjék el úti céljukat.

A terelések kiépítését újratervezték, az előjelzéseket meghosszabbították úgy, hogy a tényleges munkavégzéstől távolabb kezdődjön a korlátozás.

Így nagyobb területet zárnak le, de ezzel nagy mértékben tudják a dolgozókat védeni, ugyanis a legtöbb baleset a munkaterület kezdeténél történik. További cél, hogy a kézi erővel végezhető terelés-kiépítési munkafázisok munkagép, energiaelnyelő berendezés fedezetében történjenek (melyekből évente több tucatot törnek össze autósok).