Álca nélkül bukott le a legújabb Alfa Romeo, ami a márka megmentője lehet

Alfa Tonale
Vágólapra másolva!
A kompakt méretű Tonale SUV a BMW X1 és a Jaguar E-Pace vetélytársa lesz 2020-tól.
Vágólapra másolva!
Kicsik a kerekek, de az alapforma jónak tűnik Forrás: Origo

A netre felkerült, egy olasz autós fórumról származó álcázatlan fotókból az derül ki, hogy sokat visszavettek a merészségből az Alfa Romeo formatervezői a tavasszal, Genfben kiállított Tonale tanulmányautóhoz képest. A kompakt SUV szériaváltozatán

sajnos csúnyábbak a fényszórók és a hátsó lámpák, mint a tanulmányautón,

viszont legalább az alapforma megmaradt olyan jónak, amilyen volt.

Vaskosabbak a fényszórók, és a hármas osztás is eltűnt róluk Forrás: Origo

Az sem tesz jót a megjelenésnek, hogy a hátsó szélvédőt nagyobbra, a 21 colos kerekeket viszont kisebbekre cserélték, az újak szinte lötyögnek a kerékjáratokban, még a telefontárcsázós dizájn sem menti meg őket. Egyébként

a Tonale szériaváltozata jövőre mutatkozik be,

talán ismét a Genfi Autószalonon, az első példányok 2020 közepén jutnak el a vásárlókhoz.

Furán, befelé fordulnak a két oldalra tett kipufogók, mintha „bandzsák" lennének Forrás: Origo

A Stelviónál egy mérettel kisebb, kb. 4,5 méter hosszú szabadidő-autó szintén egy olasz hágóról kapta a nevét, de ennél sokkal fontosabb, hogy ez lesz az Alfa Romeo első zöld rendszámos autója, ugyanis

plug-in hibridként is meg lehet majd venni.

Vélhetően a Jeep Renegade nemrég bejelentett, 240 lóerős hibrid hajtását kapja majd meg, amelyet egy 1,3 literes benzines turbómotor és egy villanymotor kettőse alkot.

A genfi tanulmányautó így nézett ki idén tavasszal Fotó: Gulyás Péter

Az Alfa Romeo igazgatója, Roberto Zerbi arra számít, hogy

a Tonale lesz a márka legnagyobb darabszámban eladott autója.

Rá is férne a siker az olasz gyártóra, mert igen messze vannak a korábban előirányzott évi 400 ezer autótól, tavaly mindössze 150 ezret sikerült értékesíteniük világszerte.

Fotó: Gulyás Péter

„Több más újdonságunk bevezetése után arra számítunk, hogy 2024-re az autóink 80 százalékban lefedik majd az európai vásárlók igényeit, ami sokkal erősebb pozíciót jelentene számunkra a jelenleginél" – nyilatkozta az Autocarnak a menedzser.

Fotó: Gulyás Péter

Az Alfa Romeo már korábban bejelentette, hogy 2022-ig a Tonale-on kívül bemutat majd még egy SUV-ot (nagyobbat, mint a Stelvio), ezen kívül érkezik a kompakt Giulietta utóda, a frissített Giulia, valamint két új kupé, a GT4 és a 8C is.