Nem fog több benzines és dízelmotort gyártani a Volvo

Technology Corporate Design Exterior Detail Images Electrification New XC40 2019 2020 XC40 Volvo XC40 BEV design sketch
Volvo XC40 BEV design sketch
Vágólapra másolva!
A kínai anyavállalat, a Geely magába olvasztja a Volvo motorfejlesztési és gyártási üzletágát, hogy a svéd cég csak az elektromos hajtásra koncentrálhasson. Az első szériagyártású villanyautójuk már jövő héten bemutatkozik.
Vágólapra másolva!
Így fog kinézni az elektromos Volvo XC40 orra, a hűtőrács zárt lesz Forrás: Volvo

A Volvo motorfejlesztési és gyártási tevékenységének integrálásával

a cég kínai tulajdonosa, a Geely autógyártó konszern önálló motorgyártó divíziót hoz létre

a társasághoz tartozó Lotus, LEVC, Lynk & Co és Proton márkák modelljeinek belsőégésű motorokkal és hibrid hajtásláncokkal való ellátására. A Volvo jelenleg évente 600 ezer belsőégésű motort gyárt, ami a Geely hasonló aktíváinak kapacitásával együtt évi kétmillióra emelkedik. A közös motorgyártó üzletág egyesíti a Volvo 3 ezer és a Geely 5 ezer motorfejlesztéssel és gyártással foglalkozó munkavállalóját, leépítésekre nem kell számítani.

A Volvo jelenlegi motorgyára Skövdében, Svédországban. Már csak három- és négyhengeres turbómotorok készülnek itt egy ideje Forrás: Volvo

"A motorgyártó és fejlesztő tevékenység integrálása a konszern keretein belül méretgazdaságossági előnyökkel jár, csökkenti a beszerzési és fejlesztési költségeket" - tájékoztatta a Volvo vezérigazgatója Hakan Samuelsson a Reuters hírügynökséget. "A göteborgi székhelyű svéd autógyár ezt követően több figyelmet szentelhet a teljesen elektromos hajtásrendszerek fejlesztésének" - mutatott rá. Egyébként

a svéd márka első villanyautója, az XC40 elektromos változata jövő héten debütál.

Az elektromos XC40-nek elöl is lesz egy 30 literes csomagtartója, mert az elektromos hajtás kevés helyet foglal Forrás: Volvo

"A belsőégésű motorok üzletágában valószínűleg már nem lehet növekedésre számítani, ezért is fontos a tevékenység konszolidálása és a szinergikus előnyök kihasználása a konszern keretein belül. Cégünk ezzel egy újabb lépést tett a járműtechnológia elektromosítása felé" - fogalmazott Hakan Samuelsson. Hozzátette: a

Volvo középtávon felhagy a dízelmotorok gyártásával és teljes egészében az elektromos és benzines hibrid járművekre koncentrál majd,

ami további nagy befektetéseket igényel.

A kínai Lynk & Co 01 szabadidő-autó a Volvo XC40 közeli rokona, hamarosan ebből is lehet elektromos változat Forrás: Lynk & Co

A Geely 2010-ben vásárolta meg a Ford Motor Co. amerikai autóipari konszerntől a Volvót. A Volvo kezdetben önállóan működött az új tulajdonos időszakában is, az utóbbi években azonban a Geely szorosabbra fűzte a konszern keretein belüli együttműködést. A Volvo szállítja már most is számos Geely modell motorját, valamint az anyavállalat Lynk & Co márkájának a technológiáját.