Frankfurtban kiderült, lehet még hova növelni a BMW-veséket

transport Horizontal
A BMW Concept 4 car is on display at the booth of German car maker BMW on September 10, 2019 on the fair grounds in Frankfurt am Main, western Germany, where preparations are under way for the International Auto Show (IAA). - Frankfurt's biennial International Auto Show (IAA) opens its doors to the public on September 12, 2019, but major foreign carmakers are staying away while climate demonstrators march outside -- forming a microcosm of the under-pressure industry's woes. (Photo by Tobias SCHWARZ / AFP)
Vágólapra másolva!
A 4-es kupé tanulmány szokatlan orra szolgáltatta a legfőbb beszédtémát az idei kiállításon.
Vágólapra másolva!
Oliver Zipse, a BMW elnök-vezérigazgatója mutatta be a Concept 4-et Forrás: AFP/Tobias Schwarz

Egyszer már jót mosolyogtunk az X7-es bamba veséin, amik nagyjából egyenként akkorák, mint egy E30 motorházteteje. De úgy tűnik a BMW nem áll le, a Frankfurtban bemutatott Concept 4 übereli az eddigi elmebajt is,

földig ér a (szakálla) veséje,

a szokatlan megoldást állítólag a 30-as évek legendás 328-asa ihlette.

Teljesen másképp néz ki, mint a 3-as, pedig a korábbi 3-as, 4-es generációk nagyon hasonlítottak egymásra Forrás: AFP/Tobias Schwarz

A BMW mindenáron szeretné a 3-as sorozattól eltávolítani a 3-as kupét, így egy ideje már 4-esnek hívja. Az új generáció viszont az ígéretek szerint

még inkább elhagyja majd a testvérmodellt

és még BMW-s mércével is rettentő agresszív külsőt kap.

Oldalnézetből már nehéz belekötni Forrás: Origo

A most bemutatott tanulmányt belülről nem mutatták meg, feltételezhetően még nincs kész (pedig ott kevesebb változás valószínű a 3-ashoz képest), de

a külseje 85-90 százalékban megegyezik a szériamodellével.

A fara a 8-as kupét idézi Forrás: BMW

Élőben a megaveséket leszámítva nagyon rendben van a kupé,

kedvencem rajta a bura nélküli lézerlámpa és a motorház domborítása,

amit a BMW powerdome-nak hív. Érdekesen oldották meg a hátsó részt is, a hatalmas diffúzorokról nehéz levenni a szemünket.

Lehet még rosszabb az óriásvese: a malacorrú Vision iNext az 1-2 éven belül érkező elektromos szabadidő-autót vetíti előre Forrás: AFP/Tobias Schwarz

A kerekek úgy szépek (és jó nagyok – 21 colosak), hogy még akár szériaautón is el lehet őket képzelni.

Valószínűleg az M4 csúcsmodellt vetíti elő

a piros tanulmány, a több mint 500 lóerősnek ígért csúcsváltozat várhatóan nem jelenik egyből a 2020 második felére ígért 4-es bemutatóval egy időben, hanem majd csak valamikor 2021-ben.

Addig is élvezzük a BMW-ket a jelenlegi formájukban, a szerény, visszafogott kis vesékkel.