Íme, a valaha volt legerősebb és legtakarékosabb Peugeot

Peugeot 3008
Vágólapra másolva!
A 2017-es Év Autója már konnektoros hibridként is megjelent, ami a kínálat egyetlen összkerékhajtású és zöld rendszámot kapó változata.
Vágólapra másolva!
Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja a 3008, három év alatt 700 ezer fogyott belőle Forrás: Peugeot

A 2016 őszén bemutatott, 2017-ben az európai Év Autójának megválasztott Peugeot 3008 történetében új dimenzió nyílik a HYBRID4 változattal, mely

a sorozatban gyártott Peugeot-k közül a legnagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet.

A kompakt SUV három motort tartalmazó hibrid hajtásrendszere 300 lóerő teljesítmény leadására képes.

A 4WD üzemmód nehéz terepen jobb meghajtást biztosít, és ezen a változaton már a hátsó futómű is teljesen független, ellentétben a normál 3008-assal. A hátsó futómű beépítése nincs hatással a helykínálatra Forrás: Peugeot

Ezt az eredményt egy 200 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotor és két villanymotor társításával sikerült elérni: ebből az első a nyolcfokozatú automata váltóhoz kapcsolódik és 110 lóerő leadására képes, a másik a hátsó futóművön helyezkedik el (vagyis a hátsó kerekeket hajtja) és 112 lóerős.

Az i-Cockpit koncepció lényege az apró kormánykerék, a műszerek felette láthatók Forrás: Peugeot

A 3008 HYBRID4 álló helyzetből

100 km/h sebességre 5,9 másodperc alatt gyorsul.

Akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh, a teljesen elektromos üzemmódhoz kapcsolódó hatótáv pedig 59 km a WLTP protokoll szerint mérve, a kocsi ezért jogosult nálunk a zöld rendszámra.

A hibrid 3008-as hivatalos

fogyasztása 1,25 liter,

C0₂-kibocsátása 29 g/km a WLTP protokoll szerint mérve, de ez nem a valós kép. A fogyasztás a vezetési stíluson kívül főleg azon múlik, hogy az autó mekkora távolságot tesz meg tisztán elektromos üzemmódban.

A kék az elektomos hajtás részeit, a zöld a benzinest jelenti az ábrán, a kocsi orra jobbra néz Forrás: Peugeot

A Franciaországban már rendelhető 3008 HYBRID4 Európa többi részén

2019 októberétől lesz elérhető.

Néhány hónappal a HYBRID4 változat bevezetése után, 2020 tavaszán a 3008-as modellválasztéka egy 225 lóerős elsőkerék-meghajtású HYBRID változattal is kiegészül majd.