Végre gyári fotón is megmutatta magát az év legjobban várt új autója

golf
Vágólapra másolva!
A Volkswagen új reménységét csak egy csíkos álcázás takarja, de a lényeg így is látszik.
Vágólapra másolva!
Annyi már látszik, hogy az alapforma nem sokat változik Forrás: Volkswagen

A Volkswagen kiadta az első hivatalos fotót a Golf nyolcadik generációjáról, és azt is odaírták a kép mellé, hogy

idén ősszel mutatkozik be.

Lehet, hogy már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lehull róla a lepel, de valószínűbb, hogy csak kicsit később, mert így nem vonja majd el a figyelmet az ID.3 villanyautóról, amelyről már most kijelenthető, hogy a németországi autókiállítás legfontosabb újdonsága lesz.

A fekete-fehér csíkos álcázó matrica ellenére a Golf arányai már kivehetők a képen, aki pedig a részletekre is kíváncsi, az kattintson erre a korábbi cikkünkre, hogy álca nélkül is láthassa az autót.

Valószínűleg nő egy kicsit a szélesség, a nyom- és a tengelytáv, hogy tágasabb lehessen az utastér, de a karosszéria összességében csak minimális mértékben lesz nagyobb.

Elképzelhető, hogy a csökkenő kereslet miatt a háromajtós és a kombi karosszéria eltűnik a kínálatból.

Viszont a legfontosabb karakterjegy, a vaskos C-oszlop és a közel függőleges csomagtérfedél megmarad, hogy könnyű legyen Golfként azonosítani az új nemzedéket is.

A tavaly kiadott gyári skicc

A nyolcas Golf a pletykák szerint a jelenlegi Golf MQB platformjának frissített változatára épül, ezt kapja meg az új Audi A3, Skoda Octavia, és a Seat Leon is. Mivel a jelenleginél nagyobb arányban használnak a padlóban könnyűfémet, a tömeg kb. 50 kilóval csökkenhet.

Minden Golf hibrid lesz

A nyolcas Golf legfontosabb újítása, hogy állítólag minden változata hibrid lesz:

a belépő és közepes teljesítményű változatok 12 V-os enyhe hibrid rendszert kapnak

fékenergia visszatáplálással és szíjhajtású indítómotor/generátorral, a GTI-ben viszont egy komolyabb 48 V-os rendszer dolgozik majd nagyobb visszatöltéssel, elektromos turbóval és váltóba épített villanymotorral. Elképzelhető, hogy a háromhengeres 1.0 TSI alapmotorból száműzik a turbófeltöltést, mert a szíjhajtású indítómotor/generátor képes átvenni a feladatát, és így meg lehetne spórolni a turbinán kívül a töltőlevegő-hűtőt, a csöveket és a vezérlő elektronikát is.

A kínálat legnépszerűbb motorja valószínűleg a mostani Golfból átvett, hengerlekapcsolós 1,5 literes TSI benzines és az új, 1,5 literes dízel lesz, mindkét motort többféle teljesítménnyel meg lehet majd megvásárolni. Maradhat a kínálatban a nagy, 2,0 literes TDI is, amely az átdolgozásnak köszönhetően 9-10 százalékkal erősebb, és kb. ugyanennyivel takarékosabb lesz. 140-204 lóerőig sokféle változatban kínálják majd. Eltűnik a kínálatból az elektromos hajtású e-Golf, a szerepét az ID.3 veszi át.