Ez ám a meglepetés: a világ legerősebb autójával tért vissza a Lotus

2019.07.17. 20:08

Az elektromos Evija kétszer erősebb egy F1-es versenygépnél, és jövőre már meg is lehet venni.

Rendszámot is kaphat majd, nálunk például zöldet. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Lotus

Úgy tűnik, a lóerőháborúnak sosem lesz vége. Idén tavasszal azt hittük, az 1900 lóerős Pininfarina Battista és az azonos hajtásláncú Rimac C Two egy időre lezárja, de most a Lotus még rátett egy lapáttal, és bemutatta a 2000 lóerős Eviját, ami a világ legerősebb szériagyártású, közúti engedéllyel rendelkező autója lesz jövőre.

A karosszéria 4,59 méter hosszú, 2 méter széles és 1,12 méter magasForrás: Lotus

Ez az első modellje a brit gyártónak, amit már Volvót is birtokló kínai Geely fennhatósága alatt alkottak meg, és az első teljesen új modell a 10 éve bemutatott Evora óta.

A levegő áthatol a karosszériánForrás: Lotus

Azt még nem árulták el, hogy 2 vagy 4 villanymotor hajtja-e a kocsit, csak annyi biztos, hogy összkerékhajtású, és az össznyomatéka eléri az 1700 Nm-t. Ez brutális szám, de kevesebb, mint a Pininfarina és a Rimac 2300 Nm-e.

Az utastér állítólag tágas, hogy használható legyen a kocsi a hétköznapokon isForrás: Lotus

A Lotus azt ígéri, az Evija kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és a gyorsulás intenzitása később sem esik vissza,a 300 km/órához 9 másodperc sem kell. A végsebesség egyelőre ismeretlen, csak annyit tudunk, hogy 320 km/óránál nagyobb.

A legfontosabb funkciógombok a kormányra költöztekForrás: Lotus

Mivel az egész karosszéria szénszálból készül, és az akkumulátor sem túl nagy (70 kWh-s), az Evija tömegét alacsonyan tudták tartani, az alapváltozat 1680 kilót nyom majd a mérlegen, ami mázsákkal kevesebb, mint a 120 kWh-s akkuval szerelt, 450 km hatótávú Pininfarina és a Rimac tömege.

Hátul található a töltőcsatlakozóForrás: Lotus

A kisebb akku miatt a Lotus hatótávja csak 400 km (WLTP), de nehéz jobb lábbal vezetve valószínűleg jóval kisebb távolság megtétele után is töltőre kell majd dugni. Viszont akár 350 kW-al is lehet majd tölteni, ami azt jelenti, hogy elméletileg 20 perc sem kell ahhoz, hogy a teljes lemerültségtől a teljes töltöttséget elérje a lítiumos akkumulátor.

A hangsúlyos sárvédők a Lotus formatervezési hagyományaihoz tartoznakForrás: Lotus

Az Evija hajtásláncát a Formula E versenysorozat akkumulátorait is szállító Williams Advanced Engineering fejlesztette ki, az elektromos hajtás nagyfokú szabadságot adott a mérnököknek abban a tekintetben, hogy a rendszer fő részegységeit hova helyezzék el a karosszériában. Ennek a szabadságnak köszönhető a különleges aerodinamika, mivel nemcsak a kocsi körül áramlik a levegő, hanem rajta keresztül is.

Talán a hátulnézet a leginkább szokatlan, két óriási csövön áramlik át a levegőForrás: Lotus

A két első légbeömlőn érkező levegő például az első kerekek mögött, oldalt távozik, ahol egy-egy újabb légcsatorna kezdődik, amelyek a kocsi hátuljához vezetnek. Itt a háromszög alakú hátsó lámpák ezeket a végződéseket zárják körbe. Természetesen van egy hatalmas diffúzor és egy nagy sebességnél kiemelkedő, állítható szögű hátsó szárny is, leszorítóerőből tehát nem biztosan lesz hiány.

Egyetlen kerékre több erő jut, mint a valaha készült legerősebb Lotus teljesítményeForrás: Lotus

Összesen 130 darab készül majd az autóból kézzel, az angliai Hethelben, az alapár extrák és adók nélkül 2,04 millió font, azaz 738 millió forint.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK