Forradalom a felsőházban - Rolls-Royce Silver Shadow I. teszt

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Megjelenésekor a világ egyik legjobb autójának számított
Vágólapra másolva!
1965-ben több szempontból új időszámítás kezdődött a Rolls-Royce-nál: friss, modern karosszériával és számos technikai újdonsággal megérkezett a Silver Shadow (a jelentése: ezüst árny). Máig ez a brit elitmárka legnagyobb számban gyártott típusa, így veteránként nem is annyira elérhetetlen, mint sokan gondolnák. Persze a manapság esküvőkön is oly népszerű limuzint fenn is kell tartani.
Vágólapra másolva!

A Rolls-Royce szigorúan titkos megújulási projektje 1954-ben indult, az időpont érdekes módon egybeesett a Silver Shadow elődje, a Silver Cloud megjelenésével. A tervezőcsapat élére az a John P. Blatchley főstiliszta állt, aki a Silver Cloudot is megkomponálta, segédei Bill Allen és Martin Bourne formatervezők lettek, a mérnökgárdát Harry Grylls főkonstruktőr vezette.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

Önhordó karosszéria és egy francia licensz

Két prototípus, a Tibet és a Burma volt a kiindulópont, ezekből született tíz év munkával, a Silver Shadow és testvére, a Bentley T-Series. A karosszéria a márka történetében először önhordó lett,

igaz, elöl a hajtáslánc, hátul pedig a futómű segédkereten ült.

Megkapta a Silver Cloud 6,2 literes V8-asát, és 1970-ig a General Motors négyfokozatú automata váltóját, de itt vége is közös genetikának.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

A Shadow mind a négy sarkán független, csavarrugós felfüggesztésen gurul, amihez a Citroëntől vették meg a hidropneumatikus rendszer terveit. A Rollsban alaposan átalakítva, pneumatika nélkül, csak szintszabályzóként (állandó hasmagasságot tartva) működik a háromkörös (!) fékrendszerrel és annak szervójával közös háztartásban, szivattyúja a váltóról kapja a hajtást.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

1969 után ez a szinttartó rendszer csak hátul működött, és még ugyanebben az évben megérkezett a General Motors nagyszerű háromfokozatú automataváltója, a THM-400-as, a 6,75 literes új motorral együtt. Egy évvel a négyajtós megjelenése után

betették a kínálatba a keménytetős és a nyitott kétajtós változatot is,

1967-ben pedig a 10 centivel megnyújtott limuzint (ami a Shadow II megjelenésével egy időben a Silver Wraith II nevet vette fel).

Három hónapnyi aprólékos gyártás

A kétajtósokat később átkeresztelték Corniche-ra, és csak ezeket karosszálhatta a két házi szabászat, a Mulliner Park Ward és a James Young, mert a négyajtósok a Pressed Steel egyenkasztniját viselték. 1975-ben Paolo Martin dizájner a Pininfarinának megszerkesztette a Camargue-ot, ez a szokatlan megjelenésű lett kétajtós kupé lett a modellsor legdrágább tagja.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

1977-ben vezették be a második Shadow sorozatot, az orról eltüntették a lámpák alatti légbeömlőket és az oldalsó helyzetjelzőket is, a csupa króm, ütközőbabás lökhárítók helyére pedig sima, gerendaszerűek kerültek vastag gumicsíkkal.

Műszakilag a fogasléces kormánymű jelentette a fő újdonságot.

A modell megtervezésekor a vezetőség tízéves gyártást vizionált, de végül 15 lett.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

A Corniche-ok messze túlélték a szedánt, a keménytetős 1982-ig, a kabrió viszont egészen 1995-ig létezett. Minden Shadow kézzel készült remekmű, 12 hétig tartott egy-egy darab elkészítése és tesztelése. Összesen több mint 29 ezer talált gazdára a Silver Shadow két szériájából (beleértve a nyújtott változatokat is), és máig a Rolls-Royce legnagyobb példányszámú típusa.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

Olyan belül, mint egy angol főúri szalon

A kipróbált gép 1970-es, tehát az erősebb motor és a THM-400-as váltó viszi, ráadásul „kontinentális”, azaz eleve balkormányos, európai kiadás. Mostani tulaja kifejezetten Rollsot keresett, de a Cloudok túl drágák voltak, ezért esett a Shadowra a választása.

2000-ben itthon találta, kívül-belül tip-top állapotban,

Budapestről gond nélkül a saját lábán tette meg a hosszú utat új lakóhelyéig.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

Két baja volt csupán, engedte a hidraulikafolyadékot (mint szinte mindegyik), és melegedtek a fékei. A folyást csőcserékkel szüntették meg, a melegedési gondot pedig a féknyergek szétszedésével és megtisztításával. Már a veteránminősítésű gép puszta látványa is tiszteletet parancsol, az öt méter feletti hosszal és a monumentális hűtőmaszkkal.

Voltak kihajtható asztalkás változatok is, itt csak lábtámasz van Forrás: Retro Mobil

Odabenn Connolly bőrből és valódi fából megkomponált, választékos elegancia fogadja a látogatót. Visszafogott,

egy vaskalapos főrend is otthon érezne magát a klubhangulatban.

A motoros első ülésállítás (emelhetők is), a négy elektromos ablakemelő, a motoros antenna, a légkondi és a központi zár alapfelszerelés. A hatalmas V8-as csendesen és kifinomultan jár, sokkal szebben és simábban, mint a nyersen gurgulázó amerikaiak.

Csendes és lendületes, de nem madárétkű

A GM híres automataváltóját már korábbi, amerikai autós cikkeinkben is többször megénekeltük, és ezúttal is nagyszerűen, puhán, gyorsan dolgozik, sikerült jól összehangolni az angol motorral. A Rolls-Royce annak idején egyetlen szóval („elegendő”) intézte el a teljesítményadatokat, de itt ismert a szám: 220 lóerő hajtja a több mint kéttonnás vasat, méghozzá, ha odalépünk, igen vehemensen: 11 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és 190 km/h körüli a végsebessége.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

A Shadow legnagyobb árnyoldala az iszákossága, 17 liter a minimum,

ami élesebb vezetési stílussal felmehet akár 22 l/100 km-re is. Gazdája, amikor csak teheti, szívesen elviszi egy kis örömautózásra, de panaszkodott, ha messzebb megy vele egy-egy rendezvényre, az oda-vissza út többe kerül, mint a részvétel. Persze maga az utazás nem hasonlítható ahhoz, amit bármilyen más autó is nyújtana.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

Élvezetes és könnyű vezetni, kormányszervója nem sebességfüggő, időnként túlságosan is könnyű forgatni a volánt. Futóművét a királyi kényelemhez igazították, finoman, csendben vasalja az úthibákat, de csak annyira puha, hogy kanyarban ne imbolyogjon, mint az USA-cirkálók. Egyenesben kissé bizonytalan, gyakran korrigálni kell. Csak 90 km/h felett hallatszik némi motor- és szélzaj, a négy tárcsából álló fék együttes a nagyszerű rásegítővel igen hatékonyan fogja meg a jelentős tömeget.

Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt
Rolls Silver Shadow veterán teszt

Ahol megjelenik az arisztokratikus Rolls, feltűnést kelt, és a csodálat mellett értékét is próbálják találgatni. Nos, a már említett, aránylag nagy darabszámok miatt nem mérik aranyárban: nálunk 4,5-8 millió között hirdetik a legtöbbet,

magyar OT-rendszámos autókból is lehet válogatni 5 és 6 millió között.

A veteránmércével kedvező összegek mellé persze a fenntartás magas költségeit is érdemes bekalkulálni.

Műszaki adatok - Rolls-Royce Silver Shadow I. (1970)

Motor: V8-as, OHV-vezérlésű benzinmotor elöl hosszában beépítve, hengerenként két szelep.
Hengerűrtartalom: 6750 cm3. Furat x Löket: 104,0 x 99,0 mm. Kompresszió: 9,0:1. Teljesítmény: 220 LE, 4000/perc fordulaton. Nyomaték: 540 Nm, 2500/perc fordulaton.

Erőátvitel: háromfokozatú automataváltó, hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalankénti többkaros rendszer, tekercsrugókkal, szintszabályzással. Elöl-hátul tárcsafékek, szervorásegítéssel. Fogasléces kormánymű, szervo.

Felépítmény: négyajtós, ötüléses, önhordó acélkarosszéria, elöl-hátul segédkerettel. Hosszúság x szélesség x magasság: 5190 x 1820 x 1520 mm. Tengelytáv: 3035 mm. Saját tömeg: 2160 kg. Tank: 107 l.

Gyorsulás (0-100 km/h): 11,0 s. Végsebesség: 190 km/h.

Még több veterán olvasnivaló a Retro Mobil augusztusi számában: