Tovább csökkent a Nemzetközi Autóvadász Egyesülethez (NAKE) bejelentett autólopások száma,
mindössze 80 esetről kaptak értesítést 2019 első hat hónapjában.
Tavaly egész évben 182 bűncselekményt rögzítettek, 2017-ben 199-et, folytatódik tehát a 4-5 éve kezdődött trend – írta a Vezess.
A Budapestről egyre jobban kiszorított tolvajok országszerte lopni kezdték a kocsikat. Teret nyernek köztük az amatőrök,
akik az egyszerűbben, számítógépes technika nélkül elvihető korosabb kocsikat kezdték lopni vidéken” – mondta Vezda László. A NAKE elnöke szerint a fővárosban jellemzően továbbra is a fiatalabb, értékesebb autókat keresik.
Állítása alátámasztására konkrét példákat sorol a szétszerelt, öreg Ladától az ezeréves Opel Kadetten át a vastelepre leadott Audi 80-ig. A szépen karbantartott, szovjet négykerekűt megtalálták darabokban, míg az egykori német prémiumnak csak a nyomát a bezúzás után.
A kis számok ellenére a NAKE listája rendkívül értékes.
A 2018-as évhez képest teljesen új szereplők kerültek fel a dobogóra:
a bűnözők ráálltak a Renault Mégane-ra, az idén eddig legnagyobb számban lopott francia kompakt tavaly az első 15-ben sem volt benne.
Két helyet lépett előre az Opel Corsa, ennél azonban fontosabb, és rossz hír a jelentős számú magyar suzukisoknak, hogy a 2018-as 13. helyről a harmadikra ugrott előre a Suzuki Swift. Ráadásul bekerült az első 15-be két másik modell is a kisautós japán márkától.
Az elmúlt 3-4 évben az újautó-értékesítések éllovasainak számító Vitara vagy SX4 S-Cross eltűnéséről viszont egyáltalán nem érkezett bejelentés. Suzukikból is inkább az idősebb, valószínűleg utólag beszereltetett lopásgátló nélküli, azaz egyszerűbben elvihető példányokat viszik.
Modellek toplistája:
Márkák toplistája: