A tesztek során felmérik, mennyire hatékonyan képesek
a nagy hatásfokú napelemek
javítani az elektromos üzemű járművek hatótávolságát és energia-felhasználását.
A Toyota a paneleket egy Prius Plug-in Hybrid tetőlemezén, motorházfedelén, csomagtérajtaján és egyéb felületein elhelyezve megépítette a közúti teszten résztvevő demóautót. A napelempanelek hatásfokának növelése, valamint a fedélzeti felület bővítése révén a Toyotának sikerült mintegy 860W névleges energiatermelési teljesítményt elérnie.
Az autó egy olyan rendszert is alkalmaz, amely nem csak parkolás során, de menet közben is tölti a hibrid akkumulátort,
ami a várakozások szerint jelentősen javíthatja a jármű elektromos hatótávolságát, illetve energia-fogyasztását. Az autó mostani, solar csomaggal mintegy
55 km-es tisztán elektromos hatótávja helyett akár 106,3 km-es hatótávra is képes lehet
az új panelrendszerrel.
A tesztek során számos adatot gyűjtenek és ellenőriznek a szolárpanelek energiatermelő teljesítményétől kezdve a hibrid akkumulátor töltési időtartamáig, majd ezeket a fedélzeti napelemes töltőrendszer fejlesztésében hasznosítják.