A több mint 30 éves múltra visszatekintő versenyen évről-évre Európa és a környező országok legjobb egyetemi és középiskolás csapatai gyűlnek össze Londonban, hogy kiderüljön,
melyikük járműve tudja a legnagyobb távot megtenni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával.
Lehet benzines, dízel, elektromos és üzemanyagcellás autóval is indulni, a karosszéria szempontjából
városi és prototípus kategóriák léteznek.
Előbbiek jobban hasonlítanak a valódi autókra, csak sokkal kisebbek náluk, az utóbbiak viszont leginkább áramvonalas, ablakokkal ellátott koporsónak tűnnek.
A magyar diákok idén
számos fejlesztéssel készültek a kedden kezdődő londoni versenyre.
A győri Széchenyi István Egyetem csapata egy teljesen új, csepp alakú városi autót épített, a kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziumának és Szakközépiskolájának diákjai új telemetriai rendszerükkel és motorvezérléssel tervezik jelentősen növelni elektromos hajtású prototípusok hatékonyságukat.
A két év kihagyás után a versenyre visszatérő Szegedi Tudományegyetem csapatának járműve pedig a régi, üvegszálas karosszériájába új villanymotort, vezérlő elektronikát és központi kijelzőt kapott, emellett a gumikat is kisebb ellenállásúra cserélték, és sokat teszteltek.
Még több információ a Shell Eco-marathonról és a magyarok szerepléséről a weboldalon érhető el.