A 90-es évek csinos és jól vezethető Pumája és a mostani új között a néven kívül
csak annyi egyezés van, hogy mindkettő az aktuális Fiesta technikájára épül.
A Ford szerint az új Puma
három ütőkártyával rendelkezik:
a karakteres forma, a nagy és jól variálható csomagtartó, valamint az új lágy hibrid technológia.
Teljesen új formanyelv képviselője márkán belül a Puma, még a szintén új Kugára sem hasonlít túlzottan, a magasan lévő fényszórók inkább a Kia Sportage-re emlékeztetnek.
3 centivel magasabb a Fiestánál,
és a vezető is ennyivel ül magasabban benne.
Szélesebb, és hosszabb is az alapokat adó kisautónál, viszont a Focusnál még mindig jóval kisebb, miközben a helykínálatuk közel azonos, sőt, csomagtartóban a Puma jobb:
456 litert kínál
a 370-nel szemben, ha a padlót a hátsó ülések hátához rögzítik.
Ekkor ugyanis a 80 literes padló alatti rekesszel (a Ford MegaBoxnak hívja) egybenyílik a felső rész. Ebbe a 76 centi széles, 75 centi hosszú és 30 centi mély alsó rekeszben akár 115 cm magas dolgok is elférnek állítva. Ha pedig lezárják a fedelét, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos, saras holmik szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt rekesz ugyanis
vízzel könnyen tisztítható, mert alul van egy kulccsal zárható lefolyója,
így akár gyerekkádnak is lehet használni nyaralásokon.
A motorháztető alatt
a lágy hibrid technológia (BISG) jelenti az újdonságot,
ami azt jelenti, hogy az egyliteres, háromhengeres EcoBoost turbómotort kiegészítették egy 15,6 lóerős szíjhajtású indítómotor/generátorral, amely szükség esetén besegít a hajtásba, fékezéskor pedig áramot termel. Kétféle teljesítménnyel, 125 és 155 lóerővel rendelhető az új hajtáslánc, az erősebbhez hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó jár.
A 48 V-os hibrid rendszer előnye, hogy gyakorlatilag megszűnik a turbólyuk, alacsony sebességnél 50 százalékkal több nyomaték áll a vezető rendelkezésére, és a fogyasztás is csökken 9 százalékkal (5,6 literre).
A kis háromhengeres képes két hengerrel is üzemelni részterhelésnél,
állás után a start-stop automatika mindössze 0,3 másodperc alatt indítja újra. Fékezés közben már 15 km/órás sebességnél leállhat a motor, még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már benyomták.
A benzines hibridek mellett az 1,5 literes, négyhengeres dízelt is kínálják majd a Pumához, de sok vevőre nem számíthat, mivel a fogyasztása csak 0,3 literrel jobb a hibrid benzinesénél.
A Puma Romániában, a krajovai Ford üzemben készül majd, és év végén jelenik meg a márkakereskedésekben.