Így született újjá a farmotoros ikon - Porsche 911 (992) menetpróba

Porsche 911 (992) menetpróba
Vágólapra másolva!
A Porschéről kijelenthetjük, hogy ha van autóipari szinonimája a tévedhetetlenségnek, akkor azt a stuttgarti márka testesíti meg. Mégsem a gőggel azonosítja bárki is, hanem a fáradságos és aprólékos munkával csiszolt tökéletességgel, amire csodálattal és áhítattal néznek rajongók és kívülállók egyaránt. Mindennek a kvintesszenciája a 911-es, amelynek nyolcadik generációja a 992 kóddal fut. Kipróbáltuk, volt-e még hova fejlődnie a híres farmotorosnak, és nem puhult-e el luxustermékként.
Vágólapra másolva!

Varga Péter dizájncsapata munkához látott

Nem tudom, hogy van-e olyan dizájnfeladat, ami nehezebb, mint 911-est tervezni, hiszen ami egyértelműnek tűnik, azon a legnehezebb dolgozni, ahhoz kell a legóvatosabban hozzáfogni, és mégsem lehet jelentéktelennek tűnni a végeredményben. A 992 szélesebb, magabiztosabb, ránézésre is kényelmesebb és kiegyensúlyozottabb, mint az elődje. Először alkalmaztak szériában eltérő kerékméretet az első és a hátsó tengelyen, előbbi 20-as, utóbbi 21-es felniken fut gyárilag.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

A hátsó tengely nyomtávja 44 milliméterrel szélesebb, mint eddig. Újdonság, hogy kívülről nem lehet megállapítani, hogy hátsó- vagy összkerékhajtású modellt látunk-e,

a Porsche szakított azzal a hagyománnyal, hogy keskenyebb a hátsókerekesek feneke.

Egy apróság azért mégis árulkodó lesz: a függőleges lamellák a légbeömlők felett krómozottak, ha mind a négy kerék kapar. Opcionálisan egyébként a hátsókerekeshez is lehet ezt kérni, akkor végképp kész a kavarodás.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

Ami egyértelmű, de csak akkor, ha valaki felhívja rá figyelmet: kilenc darab lamella van kétoldalt, a középre helyezett féklámpa pedig 11-et formáz. Nem kell kommentálni, ugye? A sebesség függvényében, vagy gombnyomásra nyíló légterelő az autó teljes szélességben végigfut, és takarja a kiegészítő féklámpát, úgyhogy a biztonság kedvéért ebbe elhelyeztek egyet. A hátsó fényhíd végigfut, minden modellverzióban. A kilincsek rejtettek, érintésre bújnak ki az ajtók síkjából. Ezen a videón Varga Péter főtervező mutatja be a dizájnt:

Visszatérés a '70-es, '80-as évek G-modelljéhez

Az autó elejénél a gyári sajtóanyag szerint a G szériához nyúltak vissza ihletért, a hosszan előrenyúló csomagtértető egy széles mélyedéssel ér véget a szélvédő előtt.

Ezek dizájnelemek megnyújtják, és dinamikusabb hatásúvá teszik a frontrészt.

A fényszórók természetesen szinte függőlegesen állnak, és kerekek. A csomag- és motortértető kivételével immár a komplett külső héj alumíniumból van. Az acél aránya 63-ról 30%-ra esett a 992-nél.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

Egyedül az oldalpanel 12 kilót fogyott, és elképesztően bonyolult eljárásban gyártható a formája és mérete miatt. Gyakorlatilag minden alkatrész új a belsőben. Szerencsére nem engedtek a kísértésnek Weissachban, a geekesítés ezúttal is elmaradt, miközben minden lényeges vezetéstámogató, navigációs és infotainment rendszer abszolút up to date. A formavilág itt is a '70-es évek Porschéit idézi, a műszerpanel közepét hagyománytisztelően egy fordulatszámmérő foglalja el.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

Kétoldalt mellette kerek kijelzők vannak, szabadon konfigurálható információtartalommal. A központi kijelző 10,9 colos, alatta billenőkapcsolókkal.

Az ülések 5 milliméterrel alacsonyabban helyezkednek el, vékonyabb párnázatot kaptak,

és 3 kilóval könnyebbek, mint eddig, oldaltartásban és kényelemben mégis érzékelhető a fejlődés. A hátsó sor, ahogy eddig is, inkább kínzásra alkalmas, de ez továbbra sem zavar senkit.

Még fejlettebb bokszer és készülés a hibridre

Új modell mindig egyenlő nagyobb teljesítménnyel, de ami ennél is fontosabb, a tömeg/lóerő arány ismét javult. Az athéni tesztúton az S és 4S modellek voltak jelen, Cabrio és Coupé kivitelben. A háromliteres bokszer immár 450 lóerőt teljesít, 530 Nm maximális nyomaték mellett. Matthias Hofstettert, a motorfejlesztésért felelős mérnököt órákon át nyúzhattam a kérdéseimmel, elmondása szerint a legjobban a benzin-részecskeszűrű okozta problémáktól féltek a fejlesztés kezdetekor.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

Alaptalannak bizonyult az aggodalom, ezzel az alkatrésszel gyakorlatilag nulla komplikációjuk volt. A turbók szimmetrikusak és nagyobbak, elektronikusan szabályozott wastegate szelepet kaptak,

a motor széléről középre kerültek az intercoolerek,

ezzel nagyobb felületet találtak, és 30%-kal csökkent a töltőlevegő hőmérséklete. A maximális töltőnyomás 1.2 bar. Növekedett a sűrítési arány, és immáron Piezo befecskendezőket használnak.

A motorháztetőt felnyitva lényegében semmi sem látszik a hathengeres, háromliteres bokszerből, ezért megmutatjuk így. Az S modellek nyomatéka 530 Nm Forrás: Porsche

Az eredmény: 30 lóerővel magasabb teljesítmény, 30 Nm-rel magasabb nyomaték, egyenletesebb nyomatékeloszlás, közvetlenebb gázreakció. Teljesen új a váltó, ami most először gazdálkodhat 8 fokozatból. A PDK1 nem volt hibrid hajtáshoz kapcsolható, és mivel ez téma lesz a későbbiekben a Porschénál is, az új típusba nem kerülhetett a régi váltó.

Miféle leszabályozás? Mind 300 km/h felett járhat

Herr Hofstetter szerint nem a végáttétel lett lényegesen hosszabb, hanem

a korábbi hatodik és hetedik között találtak még „helyet” egy fokozatnak,

ugyanakkor az első rövidebb lett. A végsebesség (kiviteltől függően 304-308 km/h) továbbra is a hatodik fokozatban elérhető. A 4S-ben most már vízzel hűtött a kuplungból és differenciálból áll az első hajtási egység.

Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba
Porsche 911 (992) menetpróba

Az első nap estéjén csillogó szemekkel hallgattam a sváb mérnöki zsenialitás újabb fejezeteit, de van egy pont, ami után egyszerűen nem képes az ember többet befogadni a száraz tényekből, és a beszélgetés egyrészt általánosabb autóipari trendek megvitatása felé hajlik, amiben Hofstetter úr szinten nagyon jó partner volt, másrészt azt a rengeteg infót a saját kezemben akartam végre viszontérezni. Gondolom, nem árulok el nagy titkot, nem csalódtam.

Elképesztőek a 911 Carrera S képességei (a képen Valenciában hajtják), pedig jó pár csúcsmodell érkezik még fölé a családba. Álló helyzetből 3,5-3,7 másodperc alatt katapultál százra Forrás: Porsche

A szállodából reggel 7 után indultunk az elvileg 45 percre lévő Megara pályára, de az athéni forgalom a korai indulás ellenére sem kegyelmezett, úgyhogy

volt idő a dugóban tanulmányozni a könnyen kezelhető infotainment rendszert,

valamint a különböző menetdinamikai, hang- és egyéb beállításokat. A Porsche egyébként dugóban is Porsche, ha kell, olyan észrevétlenül és elegáns visszafogottsággal teszi a dolgát, hogy szinte pihentető a 450 lóerős sportautóval araszolni.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!