Meglepő dolog derült ki a kilométeróra-tekerésről, erről tudnia kell

Vágólapra másolva!
Bár egy használt autó jóval olcsóbb, mint egy új, számos rizikót is rejt. Vajon milyen lépésekkel tehetjük biztonságosabbá a használt autók vásárlását? Elmondjuk.
Vágólapra másolva!

A kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében használt autó vásárlása előtt érdemes tájékozódni a kiszemelt autóval kapcsolatban. A Használtautó.hu felületéről is elérhető carVertical járműmúlt-lekérdezés két legfőbb statisztikai adata szerint

az autók 11 százaléka manipulált óraállású, míg 39 százalékuk szenvedett már valamilyen sérülést.

Előbbi értékek a teljes, nemzetközi adatbázisukra értendők, azaz jól látható,

az óratekerés világszerte szokás.

Hazánkban a lekérdezett autók toplistája természetesen összecseng a használtautó-eladásokkal, legtöbb esetben Volkswagen Passatok, Audi A4-esek és A6-osok, Toyota Avensisek, Volvo XC60 és Opel Insignia modellek múltjára kíváncsiak a vásárlók. A Passat vezet a kilométeróra-manipulációk mértékét tekintve is, esetében jellemzően 230 ezer kilométerrel állítják vissza az óraállást, míg

az átlagos óratekerés mértéke „csupán” 62 ezer kilométer.

Legnagyobb számban Volvók, S80, S60, XC60 és V70 modellek esetén lát manipulált óraállást a carVertical hazánkban, ez a négy modell az összes csaló-kilométerállás hét százalékát teszi ki. A toplistán a Toyota Avensis (átlagosan 57 ezer kilométeres manipulációval) és a Prius (45 ezer kilométerrel), a Honda CR-V (57 ezer kilométerrel), az Opel Insignia (92 ezer kilométerrel) és a Volkswagen Jetta (81 ezer kilométerrel) is szerepel.

Vásárlás előtt tehát mindenképp ajánlott az autók előéletének lekérdezése. Ehhez a carVertical fizetős (autónként 4799 forintos), az alvázszámmal hirdetett autóknál a Használtautó.hu felületéről automatikusan elérhető rendszerén túl van ingyenes segítség is. A Szuf.magyarország.hu oldalán minden hazai, magyar rendszámos autó múltjából láthatunk adatokat.

Az Ügyfélkapu-regisztrációval elérhető felületről azonban csak a hazai műszaki vizsgákon és tulajdonosváltásokkor rögzített óraállások láthatók,

továbbá a biztosítási információk (kártörténeti adatok) tekintetében is csak a 2019. január 1-től és csakis a kgfb-biztosítás terhére rendezett károk ismerhetők meg, a cascós kifizetések nem. A carVertical fizetős rendszere utóbbiakat is látja (nemcsak hazánkból, hanem külföldről is), de az illegális műhelyek munkáira nincs rálátásuk, ezért a lehető legalaposabb múltlekérdezésen túl egy

szervizes használtautó-átvizsgálás is erősen javasolt a vásárlás előtt.