Végre kiderült, hogy milyen erős a Mazda forradalmi benzinmotorja

Mazda 3 autófotózás, 2019.03.18.
Vágólapra másolva!
A benzines Skyactiv-X világelsőként gyertya által vezérelt kompressziós gyújtással működik.
Vágólapra másolva!
A ferdehátú Mazda3 Skyactiv-X-hez négykerék-meghajtást is lehet kérni, automata váltóval is Fotó: Csudai Sándor - Origo

A Mazda ma közzé tette forradalmian új benzinmotorjának, a Skyactiv-X-nek a technikai adatait, mely elsőként az új Mazda3-ban lesz elérhető, idén ősztől.

A kétliteres, négyhengeres, gyertya által vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor

az első sorozatgyártású erőforrás, mely egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit.

Tavaly részletesen ismertettük a működési elvét ebben a cikkben, amikor az első prototípusokat vezethettük.

Ugyan a Mazdának van kicsit erősebb szívó kétliterese az MX-5-ben, de a Skyactiv-X sokkal takarékosabb annál Forrás: Mazda

A Skyactiv-X

teljesítménye 180 lóerő 6000-es fordulatszámnál,

nyomatéka 224 Nm 3000-es fordulatszámnál. A fronthajtású, 16 colos kerekű, kézi váltós szedán átlagfogyasztása mindössze 5,4 liter (WLTP), de az automata, összkerekes, 18 colos kerekű ferdehátúé sem éri el a 7 litert.

Alapfelszereltség a lágy (mild) hibrid technológia:

24V-s rendszer csökkenti a fogyasztást azáltal, hogy a fékezésből visszanyert energiát egy villanymotoron keresztül a benzinmotor támogatására használja.

Az új Mazda3 Skyactiv-X négy-és ötajtós karosszériával, hatsebességes kézi, vagy automata váltóval rendelhető, a ferdehátúhoz felárért négykerék-meghajtást is lehet kérni.