A Mazda ma közzé tette forradalmian új benzinmotorjának, a Skyactiv-X-nek a technikai adatait, mely elsőként az új Mazda3-ban lesz elérhető, idén ősztől.
A kétliteres, négyhengeres, gyertya által vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor
az első sorozatgyártású erőforrás, mely egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit.
Tavaly részletesen ismertettük a működési elvét ebben a cikkben, amikor az első prototípusokat vezethettük.
A Skyactiv-X
teljesítménye 180 lóerő 6000-es fordulatszámnál,
nyomatéka 224 Nm 3000-es fordulatszámnál. A fronthajtású, 16 colos kerekű, kézi váltós szedán átlagfogyasztása mindössze 5,4 liter (WLTP), de az automata, összkerekes, 18 colos kerekű ferdehátúé sem éri el a 7 litert.
Alapfelszereltség a lágy (mild) hibrid technológia:
24V-s rendszer csökkenti a fogyasztást azáltal, hogy a fékezésből visszanyert energiát egy villanymotoron keresztül a benzinmotor támogatására használja.
Az új Mazda3 Skyactiv-X négy-és ötajtós karosszériával, hatsebességes kézi, vagy automata váltóval rendelhető, a ferdehátúhoz felárért négykerék-meghajtást is lehet kérni.