Egy konvoj, ami körül megállt az idő - Mercedes-Benz Classic Csillagtúra (2019)

ÚJ MB Csillagtúra
Vágólapra másolva!
Nagyszerű időben, gyönyörű tájakon zajlott a tizenegyedik Csillagtúra, a klasszikus Mercedesek 1/100-as futama. Beszámolónk a háromnapos kaland mozzanatait eleveníti fel, néhány igazi autókülönlegességgel.
Vágólapra másolva!

Tizenhat évvel ezelőtt, 2003-ban indította útjára a Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete a Csillagtúrát, az ország egyik leghangulatosabb autós programját. Azóta

minden második évben összegyűlik egy seregnyi öreg és mai Merci,

hogy legénységeik megmutathassák, ők a legfelkészültebbek és legügyesebbek. Az ügyesség azért fontos, mivel ez az autós túra nemcsak egy kellemes kirándulás, hanem egy igazán sok figyelmet követő időtartó verseny is.

ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra

Századra mérik

Az átlagsebesség megtartására épülő túrán a versenyzők különféle hosszabb-rövidebb etapokat teljesítettek, ezek között pedig nem kevesebb, mint 17 ügyességi pálya várta az autók legénységét. Ezeken megadott idő alatt kellett végighaladni úgy, hogy a mérés századmásodperces pontossággal zajlott - egy századmásodpercnyi eltérésért is pontlevonás járt! A futamon az eredményes részvétel záloga az üzembiztos autó, a pontos kilométeróra és időmérő eszköz volt, azonban navigációs rendszert (GPS) nem használhattak a résztvevők.

Az idei Csillagtúra május 17. és 18. között zajlott, szerencsére az idő nem tréfálta meg a résztvevőket, mindkét napon szikrázó napsütésben gurulhattak a gépcsodák. Utóbbi kifejezés egyáltalán nem túlzó, hiszen

aki végignézett a mezőnyön, táthatta a száját a nem mindennapi különlegességek láttán.

A versenyre három olyan autó is benevezett, amelyet 1954-ben, vagyis 65 évvel ezelőtt gyártottak.

A profik mechanikus stopperrel oldják meg a feladatokat, de digitális eszközzel sem egyszerű századmásodperces pontossággal befutni Forrás: Várkonyi Gábor

Madonna egykori autója és egy "Ezüstnyíl"

Közülük a legizgalmasabb egy 300 SL Coupé sportmodell volt, de a fenséges 300b limuzin vagy a hangulatos 180 D „Ponton" is sokakat ámulatba ejtett. A youngtimerek között az R129-es roadster 2002-es Silver Arrow kiadása aratta a legnagyobb közönségsikert. Ezt az SL modellt csak kis példányszámban gyártották, és elsősorban az Egyesült Államokban értékesítették. Nagyszerűen mutatott rajta a sokféle különleges kiegészítő, mint a 18 colos kerék, az AMG csomag, a speciális ezüstszín, a kétszínű bőrbelső és a krómozott díszlécgarnitúra.

ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra

Persze ott voltak az idén 40 éves jubileumát ünneplő legendás G-osztály régebbi és legújabb modelljei is, ezek az autórajongók zömének máig az igazi, klasszikus értelemben vett terepjárót jelentik. És akkor még nem ejtettünk szót a Csillagtúra egyik kuriózumáról, arról a 280 SE Cabrioletről, ami egykor Madonnáé volt. A világhírű díva még

1986-ban kapta akkori férjétől, Sean Penntől az autót

születésnapi ajándékként, és '95-ig használta Kaliforniában. A kiváló műszaki állapotú, 1969-es különlegességet nemrégiben vásárolta meg egy magyar gyűjtő, így lehetett ott a versenyen.

ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra
ÚJ MB Csillagtúra

Maga a program idén rekordszámú résztvevőt vonzott, több mint hetven, 30 évnél idősebb autó gördült át a Jászberényben felállított rajtkapu alatt, és összesen 91 autó vágott neki a félezer kilométeres viadalnak. A Csillagtúra most az ország keleti régióját járta be, Hevesen, Hortobágyon és Tokajon át gurultak a négykerekűek. A befutó Debrecenben volt, ám még előtte egy látványos autós bemutatót is tartottak a résztvevők Nyíregyházán, ahol rengetegen megcsodálták a patinás járműveket.

A legújabb G-osztály is ott volt a mezőnyben – ma már nemcsak elsőrangú terepjáró-képessége, hanem kényelme, luxusautós kivitele és presztízse miatt is keresik a vevők a Mercedes elpusztíthatatlan típusát Forrás: Várkonyi Gábor

Díjeső a Csillagtúrán

A márkatörténeti versenyek győztesei, az 1956 előtt gyártott modellek abszolút nyertesei és a legjobb női versenyzők is elismerésben részesültek, továbbá - természetesen - az 1/100-as különpróbák legjobbjait is díjazták. Utóbbiban mindössze 227 hibát gyűjtve első helyen végzett az Erdélyi Zoltán-Erdélyi Zoltánné házaspár (R107, 280 SL modellel), másodikként a Szabó Endre-Gömöri Melinda duó végzett 299 hibával (W113, 230 SL autóval), a bronzérmet pedig az Ilkovits Ádám-Kemenes Csilla páros szerezte meg 316 hibával (R107, 280 SL típussal).