Az új McLaren nem a hiper- vagy a szupersportautók táborát gyarapítja, hanem a nagy túrakupékét, ugyanis
arra tervezték, hogy két személy kényelmesen és gyorsan szeljen át vele kontinenseket, a csomagjaikkal együtt.
Az Aston Marton DB11 és a Bentley Continental GT új vetélytársáról azt állítja a gyártója, hogy könnyebb és gyorsabb minden más, ma piacon lévő gran turismónál.
Ugyanarra a szénszálas MonoCell II-T vázra épül a GT, mint a többi McLaren, azzal a különbséggel, hogy a hátsó részt átdolgozták, hogy méretes csomagtartót alakíthassanak ki benne.
Hátul 420, elöl 150 literes a poggyásztér,
a kalaptartóra még két 185 centis síléc vagy egy komplett golftáska is gond nélkül befér, ami azért nem általános a középmotoros sportkocsik között.
Nemcsak a csomagtartó kialakításával, hanem a zajkomfort és a rugózás finomításával is felkészítették a GT-t a hosszú távú utazásokra, ezenkívül puhábbra cserélték a motortartó bakokat, és a kilátást is javították a C-oszlopba vájt apró ablakok segítségével. A
felfelé nyíló, extravagáns ajtókról azért nem mondtak le,
ez már McLaren-védjegynek számít.
A belső térben a wokingi gyártó célszerűségre törekvő hozzáállása a legmagasabb szintű luxussal keveredik, ami az anyagválasztáson (világelsőként kasmír kárpitozás is kérhető) és a formákon is tükröződik. Kényelemre optimalizált, de azért megfelelő oldaltartást is adó, elektromos mozgatású üléseket terveztek a GT számára, a klímavezérlés az infotainment rendszer képernyőjére költözött.
A meghajtásról a McLaren bevált, négyliteres biturbó V8-as motorja gondoskodik, ami a GT-ben
620 lóerőt és 630 Nm-t ad le
egy hétfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül a hátsó kerekekre. Rajtprogrammal 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára a GT, a végsebessége 326 km/óra, mindkettő a legjobb érték a kategóriában.
A trükkös, elektronikusan vezérelt, proaktív lengéscsillapítási rendszer agya szenzorokkal figyeli a GT előtti utat, és
két ezredmásodperc alatt a burkolat minőségéhez hangolja a gátlók keménységét.
Jó szokás szerint megmaradtak a jó visszajelzéseket adó hidraulikus kormányszervónál, de a kis sebességnél adott rásegítést nagyobbra állították a többi McLarenhez képest, és a karbon-kerámia fékrendszert is úgy hangolták, hogy akár városi forgalomban is finoman lehessen adagolni.
Nagy-Britanniában
163 ezer fontos, azaz 60,7 millió forintos alapárat
határoztak meg a GT számára, az első példányokat még év vége előtt átvehetik a boldog tulajdonosaik.