Az elektromos autók szennyezőbbek lehetnek, mint a dízelek

tesla model 3
Vágólapra másolva!
Egy német tanulmány szerint az elektromos gépkocsik sem éppen környezetbarátok, ha az árammix nem megújuló részarányát és az akkumulátorgyártás környezetterhelését is figyelembe vesszük.
Vágólapra másolva!
Tesla Model 3 Forrás: Tesla

Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor kollégáival készítette el a jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára. A szerdán nyilvánosságra hozott jelentés szerint az elektromos autók

11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók,

ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energia alapú módszerek létét.

Sok energia szükséges az akkumulátorokhoz szükséges lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához is:

egy Tesla Model 3 akkumulátorának legyártása 11-15 tonna szén-dioxid-termeléssel jár

a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez – számolták ki a szerzők.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik a töltést adó elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így már jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt dízel Mercedesé. Persze az az előnye mindig meglesz a villanyautóknak, hogy legalább nem a városban füstölnek.

Az autógyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából

jobbak lennének a földgáz meghajtású autók,

mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízeleké.